3864
Sök

Små trimma Volvo 740!?

45 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag tänkte höra med er vad som är bäst med det jag funderar på att göra med min volvo 740 GLT årsmodell 90 med motor B230F eller helt enkelt skita it efter dom svaren jag får här smile

Min tanke var att sätta på ett extractor grenrör till 2.5" hela vägen utan nått med slutligen ett utblås.

Stoppa in ett öppet filter.

Och sedan till den svåra frågan jag inte riktigt kan besvara själv. Jag tänkte endast försöka köpa en trimm kam till min motor UTAN att modifera nått på toppen (tex porta, plana osv) går det att göra utan modifieringar på toppen? Isf vilken kam är bäst? Eller måste man hålla på och porta, plana osv?

Tacksam för alla förslag och tips etc.

Mvh Sammy.


Avstängd
84 Inlägg
7 maj 2007
#2
det kommer väll märkas mer om du planar å portar men de kanske skulle kunna gå vet ej!!!!! men det borde gå

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
7 maj 2007
#3
kammen är det som kommer göra mest  minst en vx3 helst K eller h kam för bästa effekt den sistnämnda är bästa men svårast att hitta med fördelardrivning
den första är lättast
k-kammen finns med fördelar drivning men inte lätt att hitta den heller
h-kammen är skit ovanlig

utan att avliva blompinnen som sitter där och försöker leka "kamaxel" så är det meningslöst med att göra något annat med motorn

Kör fort så hinner inget hända...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
#4
GT-6 gör ju mest... å så länge du håller dig till volvo orginal kammar behöver du inte mådda nått... men vill du ha ut mer effekt får du lägga på en 531 topp med vx3 eller gt-6... då hamnar man på 140hk har jag för mig... dock så är ju din katt ett problem...


45 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#5
Xoff skrev:
GT-6 gör ju mest... å så länge du håller dig till volvo orginal kammar behöver du inte mådda nått... men vill du ha ut mer effekt får du lägga på en 531 topp med vx3 eller gt-6... då hamnar man på 140hk har jag för mig... dock så är ju din katt ett problem...

Aha okej. Dom kammarna ni har nämnt känner jag till men jag har aldrig hört talas om GT-6. Har ni någon aning om hur jag kan få tag på någon av dessa kammar?

Mvh Sammy


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
#6
på volvo wink har för mig att dom inte är så överdrivet dyra...


45 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#7
Xoff skrev:
på volvo wink har för mig att dom inte är så överdrivet dyra...

Aha okej, någon susning om pris? 2000:- beganad?

Mvh Sammy smile


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
#8
lyckades läsa mig till att GT-6 kräver moddad topp, men här har du VX iaf, 1400:-

http://www.kgtrimning.com/kamB192123.htm


45 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#9
Xoff skrev:
lyckades läsa mig till att GT-6 kräver moddad topp, men här har du VX iaf, 1400:-

http://www.kgtrimning.com/kamB192123.htm

Okej! Tack så mycket för informationen! Får se vad jag gör, orka slänga ut tusenlappar på en bil som du får 20-30hk extra som knappt känns sad

Mvh Sammy


195 Inlägg
7 maj 2007
#10
GLT du hade? är det inte B234f i den? alltså 16ventilare?


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
2 122 Inlägg
8 maj 2007
#12
jag skulle rekomendera ett extraktor ger mkt hp på 8ventilarna, och går att få tag i ett beggat för 1000-1500

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Kettunen
8 maj 2007
#13
Håller med kirre. Du kommer märka av dom hästarna då! Den accar bättre ! Toppfart vette fan. men accet blir bättre & Piggare

45 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#14
Kirre skrev:
jag skulle rekomendera ett extraktor ger mkt hp på 8ventilarna, och går att få tag i ett beggat för 1000-1500

Okej tack så mycket! Har du något själv till salu? eller vet du någon som har? hör av dig isf mycket tacksam för det.

Mvh Sammy smile


45 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#15
Kettunen skrev:
Håller med kirre. Du kommer märka av dom hästarna då! Den accar bättre ! Toppfart vette fan. men accet blir bättre & Piggare

Okej tack så mycket! Har du något själv till salu? eller vet du någon som har? hör av dig isf mycket tacksam för det.

Mvh Sammy smile


103 Inlägg
10 juni 2007
#16
förlåt om ja kommer å tränger mig på i denna tråden. men jag har en 740 gl med förgasar motorn, dvs k motorn. funkar det att köra med VX kammen då? lr vilken kam rekomenderar ni?

Tackar;)

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)

103 Inlägg
13 juni 2007
#17
Ingen som har något tips ?big_smile

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)


Sök