3731
Sök

945 turbo vakum till turbo

170 Inlägg
5 november 2016
Trådstartare
#1
hej. bestämde mig idag för att återuppta projektet som stått stilla i ca 2 år. Har lite problem då jag inte vet hur jag ska koppla vakum till wastegate & kompressorhus på turbon för bäst effekt, har provat lite olika men utan att bli klokare, Någon som vet hur det ska vara? sen blir grenröret jävligt varmt utan att man "plågat" någonting nästan, vad kan det bero på?


https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151862/151862-c1e1afa91afeeddcd47c455fb0d305fb.jpg
Senast redigerat av Lagerq (5 november 2016)

Lastbilsmekaniker
5 243 Inlägg
5 november 2016
#2
Lite mystiskt med två slangar till wasgaten, känns som att dom motar varandra skall bara vara en eller?


170 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#3
Jo det är ju det som jag inte har koll på riktigt..

357 Inlägg
6 november 2016
#4
Den inre anslutningen på tryckklockan är för mottryck. Du kan lämna denna helt öppen om du inte tänkt att styra klockan med mottryck reglerat med sprut eller reglerbar ventil.


170 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#5
Okej nej det hade jag inte tänkt, till en början i allafall. Så vakuum till nr 2 & 3 på bilden då vilket fall?

357 Inlägg
6 november 2016
#6
Lagerq skrev:
Okej nej det hade jag inte tänkt, till en början i allafall. Så vakuum till nr 2 & 3 på bilden då vilket fall?

nr 3 till nr 2 och lämna nr 1 öppen.
Så precis som du har det på bilden, bara att du tar bort slangen på nr 1.
Senast redigerat av aF (6 november 2016)



Sök