4144
Sök

Audi a5 sportback -2010 drar oerhört mycket olja

13 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
tja jag köpte en audi sportback årsm 2010. 2.0 TFSIför någon månad sedan och när jag köpte den så var de inga problem och inga oljelampor lyste. men efter 1 månad så dök det upp service lampa då dagen hade infallit och så hade jag fått ett tips om att serva min bil genom en lets deal kampanj. tänkte varför inte såklart och bokade tid med verkstaden. nu är det så att de har utfört ett oljebyte med longlife olja och bytt oljefilter endast!

efter detta så har jag märkt att den dricker vansinnigt mycket olja och då snackar jag inte 1l/100Mil vi pratar mer om att den dricker 1L/100-200 km vilket är helt ologiskt och det är något som inte funkar som det skall. ingen ide att snacka med verkstan för dom verka vara clowner allihopa så jag får skylla mig själv lite där känner jag men jag tänkte hur svårt ska de egentligen vara. för detta problemet dök upp efter med tanke på att jag får typ fylla på olja 2 gånger i veckan.

alltså för 2 dagar sedan när jag kollade oljenivån så var den full. och idag när jag körde så stod det fyll på olja (max en liter) helt sjukt blir vansinnig!

något är ju fel såklart. någon som har en susning? kommer lämna in den på felsökning oavsett men vill ändå kanske höra från er om ni visste något. tacksam för svar

Forummoderator
26 373 Inlägg
13 november 2016
Dum fråga kanske men har du kollat om oljepluggen är riktigt åtdragen..?
Du må ju nästa se en rännil av spår efter bilen om den läcker tex.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök