Nu bär det av, Hittade mig en Bmw e34 525i 1988 som har stått i ett garage i 7 år. Senaste 7 åren så har ägaren kört cirka 200 mil och det är enbart när han har tagit fram den för att köra den några sträckor så den inte kärvade... Visa mer
Rostlaga sparklåderna ( ) Andra fälgar ( ) coilovers ( ) Stora Servicen ( ) Nya högtalare/stereo ( ) Bygga nytt avgassystem (x) Nya framskärmar 2x då de är sönderrostade vid bakre delen. ( ) Annan ratt ( ) byta bränsle ledningar då den är helt sönderrostat (x)
Extra bild på M20
Tror nog den gamla Halkvarnaren som sitter där kommer försvinna inom kort..
inkommande delar då tidigare fördelarlock/rotorn är från 1988 och m20b25an mår inte så bra av den just nu.. Fördelarlock Rotorn. ventilkåpspackning då den som sitter på är sopslut vevhusventilation slang sooo thats all for now.
Dagens göra. Fått hem delarna och allting är monterat och klart Såg ju ganska fräscht ut de tidigare delarna. Låter bilderna tala för sig själv
Tog mig även tid att plastidippa chromen på grillen.
Annars så är nu rosten lagad även på höger framsida tröskel så nu kan framskärmen åka på och boka besiktning inom kort. kommande planer till imorgon, Montera framskärmen samt grillen.
Dock en fråga. Då efter ventiljusteringen så tickar/knackar motorn ganska mycket fortfarande vad kan det vara mer för något man kan utföra som kan hjälpa?
Då var bimmern inne på besiktningen för första gången på 7 år. Fick 2 stycken 2or på att bältet bak ej fastnande i låset... kom hem ryckte lite i låsmekanismen och så funkar den. Andra 2an var höger styrled.
Japp batteriet var 7 år gammalt också så det blev en investering i ett nytt sådant också
Nya klipps till skärmarna då de som satt där innan fäste ingenting i original skruvarna.
Samt hittade mig något roligt i fredags komplett svartskinninredning som ska monteras