Jag pratade med nya ägaren vid ett par tillfällen efter försäljningen, då han hade en radiostyrd Audi urquattro som han köpt på 80 talet. Han hade egentligen ingen användning för den och undrade om jag ville köpa den. Han var även intresserad av KCR boxen som jag hade haft i monterad i Boran men som jag plockade ut innan försäljningen.
Han ringde dock nyligen då Boran hade blivit påkörd av en buss.
Det blev som tur inte värre skador än en repa på framskärmen, och båda dörrarna på vänstersidan och så krossades hela vänsterspegeln.
Först så ville försäkringsbolaget lösa in bilen, men han fick förklara för de hur ovanlig bilen är och inte bara i Sverige utan även i Tyskland med den utrustningen. '
Som tur var så slutade det med att han fick en summa pengar samt fick behålla bilen och laga den själv.
Tur i oturen så hade jag skickat med 2 extra speglar bland delarna som han fick med i köpet. Dock behövde han beställa ett nytt glas.
Då sa jag till han att vi kan byta KCR boxen mot radiostyrda urquattron och en polering av vänstersidan av bilen. Klart man hjälper till att få Boran i fint skick igen :-)
Så här var skadan, den gick även framför blinkersen en bra bit.
Det var bara på 3 små ställen som den gått ner till grundfärgen
JAg polerade först bort färgresterna , sedan fick jag slipa ner med 2000 papper på förardörren oh sedan polera igen, efter det blev det så här fint.
Här är bilden på min urquattro som jag fick i byte :-)