Hej,
2015 åkte jag och kompisen på Housefestival i Holland. Vi bokade boplats på ett vandrarhem som drevs av en familj. Vi lärde ”känna” sonen Patrick under helgen vi var där då han kom på besök för att låna sovsäckar av sina föräldrar då han också skulle på samma festival med sina kompisar (han skulle sova på festivalområdet). Han hade en stylad Peugeot 207 med Gladen- och Mosconi-produkter som lät riktigt, riktigt bra vill jag minnas.
Sökte nyligen efter lite filmklipp på Youtube eftersom jag nyss köpt ny bil och vill uppgradera ljudet. Då dök hans bil upp till min förvåning i sökresultaten, kände igen den direkt. Ni kan se/lyssna på den här.
I hans bil sitter/satt följande produkter.
Fram
Gladen Zero Pro 165.2 DC
Mosconi 120.4 DSP
Bak
Gladen Zero 12 Pro (vet inte vilken baslåda som användes)
Mosconi 240.2
Ljuddämpat hade han i dörrar, tak samt bagage med Silent Coat Extra 3 mm.
Jag har nyligen köpt en ny bil, en VW Golf 7 av 2017 års modell. Vill som sagt var uppgradera ljudet i den och jag gillar Gladen + Mosconi så jag vill gärna köpa deras produkter.
Mosconi 120.4 DSP och Mosconi 240.2 som han använde/använder är gamla produkter som numera ersatts av Mosconi One 130.4 DSP och Mosconi One 250.2 så dessa funderar jag på.
Min potentiella anläggning ser ut som följer.
Fram
Gladen SQX 165
Mosconi One 130.4 DSP
Bak
Gladen SQX 12
Gladen VB 12-50SQX
Mosconi One 250.2
Kan eventuellt köra med klass D-steg (D2-serien) för att slippa värmeutveckling och aktiva kylning med fläktar som One-stegen har. I så fall blir det Mosconi D2 100.4 DSP fram och Mosconi D2 500.1 bak vilka är helt passivt kylda och går i förhållande till klass A/B-stegen riktigt svala. Dock någon tusenlapp dyrare.
Hans framkit Gladen Zero Pro 165.2 DC och basen Gladen Zero 12 Pro är mer inriktat på Hi-Fi vilket jag kan tycka vara lite bortkastade pengar då det sitter i en bil med allt vad väg- och vindljud heter. Gladen SQX 165 som jag funderar på går under "Sound Quality Performance Systems" av Gladen själva och bör därför även det låta bra, dock inte lika Hi-Fi. Det bör spela högre antar jag? Samma med basen Gladen SQX 12.
Produkterna jag valt kostar tillsammans 16,500 kr (någon tusenlapp mer om jag väljer klass D-förstärkarna) exkl installation, kablage och dämpning. Kan tänka mig att installationen kostar mellan 6-8,000 kr samt 1800 kr för dämpmaterial i alla dörrar, tak samt baggege (Gladen har dämpmatta för 195 kr/ark och 9 st ska räcka till en medelstor bil) och 1500 kr för kablage och säkringar etc vilket passar in på min budget som är upp till 30,000 kr.
Behöver man mer stöm eller räcker bilens originalbatteri?
Kondensator?
Jag vill använda bilens orginalhuvudenhet, därför som jag valt DSP på slutsteget.
Åsikter om mina funderingar mottages.
Tack på förhand.
Mvh
Buddaz
2015 åkte jag och kompisen på Housefestival i Holland. Vi bokade boplats på ett vandrarhem som drevs av en familj. Vi lärde ”känna” sonen Patrick under helgen vi var där då han kom på besök för att låna sovsäckar av sina föräldrar då han också skulle på samma festival med sina kompisar (han skulle sova på festivalområdet). Han hade en stylad Peugeot 207 med Gladen- och Mosconi-produkter som lät riktigt, riktigt bra vill jag minnas.
Sökte nyligen efter lite filmklipp på Youtube eftersom jag nyss köpt ny bil och vill uppgradera ljudet. Då dök hans bil upp till min förvåning i sökresultaten, kände igen den direkt. Ni kan se/lyssna på den här.
I hans bil sitter/satt följande produkter.
Fram
Gladen Zero Pro 165.2 DC
Mosconi 120.4 DSP
Bak
Gladen Zero 12 Pro (vet inte vilken baslåda som användes)
Mosconi 240.2
Ljuddämpat hade han i dörrar, tak samt bagage med Silent Coat Extra 3 mm.
Jag har nyligen köpt en ny bil, en VW Golf 7 av 2017 års modell. Vill som sagt var uppgradera ljudet i den och jag gillar Gladen + Mosconi så jag vill gärna köpa deras produkter.
Mosconi 120.4 DSP och Mosconi 240.2 som han använde/använder är gamla produkter som numera ersatts av Mosconi One 130.4 DSP och Mosconi One 250.2 så dessa funderar jag på.
Min potentiella anläggning ser ut som följer.
Fram
Gladen SQX 165
Mosconi One 130.4 DSP
Bak
Gladen SQX 12
Gladen VB 12-50SQX
Mosconi One 250.2
Kan eventuellt köra med klass D-steg (D2-serien) för att slippa värmeutveckling och aktiva kylning med fläktar som One-stegen har. I så fall blir det Mosconi D2 100.4 DSP fram och Mosconi D2 500.1 bak vilka är helt passivt kylda och går i förhållande till klass A/B-stegen riktigt svala. Dock någon tusenlapp dyrare.
Hans framkit Gladen Zero Pro 165.2 DC och basen Gladen Zero 12 Pro är mer inriktat på Hi-Fi vilket jag kan tycka vara lite bortkastade pengar då det sitter i en bil med allt vad väg- och vindljud heter. Gladen SQX 165 som jag funderar på går under "Sound Quality Performance Systems" av Gladen själva och bör därför även det låta bra, dock inte lika Hi-Fi. Det bör spela högre antar jag? Samma med basen Gladen SQX 12.
Produkterna jag valt kostar tillsammans 16,500 kr (någon tusenlapp mer om jag väljer klass D-förstärkarna) exkl installation, kablage och dämpning. Kan tänka mig att installationen kostar mellan 6-8,000 kr samt 1800 kr för dämpmaterial i alla dörrar, tak samt baggege (Gladen har dämpmatta för 195 kr/ark och 9 st ska räcka till en medelstor bil) och 1500 kr för kablage och säkringar etc vilket passar in på min budget som är upp till 30,000 kr.
Behöver man mer stöm eller räcker bilens originalbatteri?
Kondensator?
Jag vill använda bilens orginalhuvudenhet, därför som jag valt DSP på slutsteget.
Åsikter om mina funderingar mottages.
Tack på förhand.
Mvh
Buddaz
0
0
0
0