2032
Sök

Bakre stötdämpare höjs vid körning!

208 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
Har en Ford Mondeo -06 hgv som jag köpte sänkt med sänkningsfjädrar och original stötdämpare, antar jag i alla fall då fjädrarna är röda och stötdämparna är vanlig "svart" färg som resten av upphängningen/underredet.

Nu till problemet, om bilen får stå ett par timmar, tex som över natten, så är den väldigt låg, däcken går ungefär kant i kant med nedre kanten på stänkskärmen både fram och bak. Men bara efter en 5 minuters bilresa syns stor ändring. Kanske 3-5 cm ovanför däcket ligger stänkskärmen nu bak, bara bak. Framme är däcket fortfarande kant i kant med skärmen.

Det tar också mycket längre tid för bilen att sänkas efter körning än det tar för den att höjas.

Varför beter den sig så här?

Hur fixar jag det?

Vill så klart ha en jämnsänkt/låg bil.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian

4 824 Inlägg
4 april 2017
låter som att du har nivåreglering på bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

208 Inlägg
4 april 2017
Trådstartare
Christian S skrev:
låter som att du har nivåreglering på bilen.

Jo, något sånt. Tror du det försvinner om jag byter stötdämpare eller är det något i hjulupphängningen som reglerar nivån?

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian

Sök