2722
Sök

dumpventil D1560 till saab 9-5 2.0t

93 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
#1
hej ja ha köpt en dump från speedparts till min saab 9-5. den heter: D1560.
får fan inge pys ljud alls. nån som vet nått om detta? nån som har en sådan dump på sin saab 9-5?

/Peter


BMW fantast
1 172 Inlägg
14 juni 2007
#2
justerat in den? erl har du ltt?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

93 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
#3
ltt. går den ens å justera?


BMW fantast
1 172 Inlägg
14 juni 2007
#4
kanske kan vara svårt att få pysljud efter som det är en ltt... inte mycket tryck att släppa ut precis.... ja den ska gå att justera.. skruven på toppen...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

93 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
#5
händer liksom inget. den är chippad. ca 1 bar nu.. me öppet filter pyser den rätt mycke..


93 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
#6
skruven uppe på är för å ta bort nippeln bara


7 Inlägg
15 juni 2007
#7
Du har väl en återcirkulerande dump på din bil?? Om du har det så funkar det inte kanske med en öppen dump.. Jag provade att plugga röret ner till turbon å då fick jag en massa pyss myss men bilen gick inte som den skulle istället..sad Men fick ett tips att sätta ett öppet filter så kommer pyss ljudet då.. "Hoppas jag". Får mitt filter idag eller på måndag.. skickar in hur de gick..

Blubbster was here!! And now he´s gone!!

93 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
#8
okey. jo me luftfilter så pys de fint.
Men enligt speedparts ska de pysa med den där dumpen.


Kung
191 Inlägg
15 juni 2007
#9
det dumpar som bara den även med original ltt tryck bara du har öppet filter, det låter ju inte som på en 9000 utan lmm men det låter tufft även på 9-5


93 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
#10
jo jag vet. men ja köpte dumpen för å få ljud på det sättet. fick ytters lite ljud igår men de hördes knappt. hade örat 2 dm från dumpen så.. ett kvittrande skönt ljud. nån som har en sån dump som jag köpt?


Finnjävel ;)
24 Inlägg
15 juni 2007
#11
Du skall absolut inte använda den dumpen på din bil!
Du skall endast ha en 100% återcirkulerande ventil på din! I värsta fall kan det bli motorras med den dumpen eftersom den sabbar totalt funktionen på Trionic.
Det är ytterst tråkigt att företag kör med så felaktig marknadsföring för sina produkter.

Sätt dit en återcirkulerande ventil (original funkar bäst) och ett öppet filter om du nödvändigtvis måste ha pys och fnys. Sen kan det ju uppstå problem med öppet filter och LMM men det är en sak för sig roll

Finns ingen (gen)väg till pys med Trionic 7...

Image is nothing - Boost is everything

93 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
#12
hmm skumt. har för mig folk som fått de me dump?


Kung
191 Inlägg
17 juni 2007
#13
Quizze skrev:
jo jag vet. men ja köpte dumpen för å få ljud på det sättet. fick ytters lite ljud igår men de hördes knappt. hade örat 2 dm från dumpen så.. ett kvittrande skönt ljud. nån som har en sån dump som jag köpt?
du hörde så lite eftersom turbon inte får upp nått ordentligt tryck när du står och varvar utan belastning
Senast redigerat av Swinge (17 juni 2007)


231 Inlägg
17 juni 2007
#14
Provade med en annan dump på 9-5:an en gång, men d var inte spec lyckat så tryckte tillbaka orginalet och ett öppet filter, dumpar rätt bra ändå smile

93 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
#15
okey.. nice. ja har öppet filter liggandes som ja hade på förut. vill ha skönare ljud. lite kvitter typ.


Kung
191 Inlägg
18 juni 2007
#16
min vakumslang fårn dumpen lossnade för ett tag sen, då kvittrade som in i "he" dock inte så bra, drog extra bensin som fasen wink



Sök