Jag ville vänta lite med och posta resultatet här, och om smörjningen hade löst problemet så jag inte kommer hit och skriver "allt är bra" och sen några dagar senare få säga emot mig själv.
Så här blev resultatet:
Det har nu gått snart 2 veckor sen vi undersköte bromsar och allt.
Audi undersökte bromsarna och det var inget fel på de, däremot bjöd de inte på smörjningen osv vilket vi trodde var felet. Jag gick då tillbaka till verkstaden som hade gjort bromsbytet och allt det från hela början. De monterade av bromsarna på bägge framhjulen, (inte bakhjulen dock) slipade bort lite rost och gjorde rent samt smörjde runt om där det ska smörjas osv. De tog dock inte loss av bromsbeläggen som sitter på insidan och smörjde inte in dessa, men smörjde in bultar, slipade bort rost och allt det där.
Allt var bra och det var inget ljud, gnissel och skit i mindre än 2 veckor. Men nu knappt efter 2 veckor, har det jävla gnisslandet kommit tillbaka igen när man bromsar och det är samma sak, dvs i låg fart när bilen håller på och stannar. Vad fan beror detta på för jag börjar bli jävligt trött på den här skiten som inte vill ge med sig!
Är det dålig smörjt? billig kvalité av smörjmedel osv?
De tog någon smörjmedel som är ungefär silvrig färgad typ kromfärgad.
Ljudet är inte lika högt och konsekvent som det var tidigare, men den är på god väg dit då skriket kommer allt oftare och låter högre och högre. Det var så det började första gången också.
Läser nu på några sidor att de säger man ska göra vad de kallar "Bedding in Brakes" dvs köra in de under metoden att man bromsar hårt från 100km/h till drygt 30km/h utan att bilen stannar helt. Detta ska upprepas ett antal gånger osv.
Kom gärna med tips/tricks och eller idéer på vad mer som kan/bör göras?