10 juni 2017
Trådstartare
Jaha... Det får bli en 'tok-tråd' till, för det är en grej jag verkligen måste diskutera.
Härom månaden ropade jag in en omgång billiga alu-fälgar, Y-ekermönster, på Tradera. Ser helt okej ut. Men... Det är det ena och det andra. Aluminium-färgen t ex. Och dom är helvetiskt breda - 185 - så om man vill ha en rimlig däck-profil - typ 80% - så blir spår-längden så jävla mycket mer än orginal att hastighetsmätarn skulle visa för lite.
Och naturligtvis vill man ju inte ha ett mönster som immiterar ekrar. Det man vill ha är riktiga EKRAR. Och det är ju billigt...
Så började jag titta på motorcykel-hjul. Skulle man på nåt vis kunna få dit ett sånt? Då kanske man kan hitta ett 14" som bara är... ja vafan? 90 brett? Kanske ännu smalare? Sen jävla 90% profil på däcket. Skulle man på nåt vis kunna få dit ett motorcykel-hjul?
Att anpassa fästena på bilen för att få dit MC-hjulena som dom är, vore nog ett riktigt vansinnes-projekt... Men fan, borde man inte kunna såga fram bara själva navet från en vanlig jävla klassisk plåtfälg? Kanske rentav göra ett eget nav? Borra små hål runtom det, rätt antal, rätt avstånd? Sen fästa ekrarna på MC-fälgen en efter en i hålena? Vilken jävla cykel-fifflare som helst, typ salig Vurta i Kungsör, borde väl sen kunna fixa finliret och balansera hjulet?
Senast redigerat av Svento (10 juni 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl