caromania skrev:
Det är nog ingen som kräver att du ska hålla med utan du kan självklart fortsätta kalla delarna för vad du vill. Däremot så är det de facto så som Fish säger att de bilderna du länkade har den korrekta benämningen bakskärm och skärmkant.
Att den andra bilden var en skärmkant har jag ju å andra sidan inte heller motsatt mig, men, det kan vi givetvis också fortsätta skriva om, det verkar ju fullt vettigt. Jag skrev också varför jag postade bilden, men, det kan vi självfallet också åsidosätta, det blir ju så mycket lättare att fortsätta tugga om att det faktiskt är en skärmkant (vilket jag inte motsatt mig).
Den korrekta benämningen...enligt...? Tillverkaren kallar nämligen inte det för bakskärm...eller skärm-något alls, utan "bakre sidopanel" eller rent av "bakre sidosektion". Inte i närheten av vad man kallar framskärmen alls exempelvis, eller en bakskärm på en bil som har just en bakskärm. Men, nu slapp fish skriva, det löste du, så jag tar det igen; jag håller fortfarande inte med om att det är en bakskärm, utan en sidopanel/sidosektion och för tydlighetens skull; det är inte samma sak enligt mig, och det verkar tydligen vara lite svårt att greppa och acceptera. Att bakskärmen ingår där? Absolut, men det är iaf enligt mig inte bara en bakskärm. Vi kan fortsätta skriva om det, men det ändrar inte på saken (igen).
Det gör självfallet ingen skillnad, men jag kan givetvis förklara; enligt mig ingår inte X-stolpar i en bakskärm, utan en bakskärm är just bara en bakskärm. Alltså inte delar av ex.vis C- och D-stolpen. And that's why.
Jag skrev redan tidigare;
it_mutt skrev:
Nej, det finns inte bara "bakskärm" hos/till Audi...
Du får hela sidan [...]inte vidare mycket bara bakskärm.
Enbart skärmdelen finns alltså inte, utan du får, igen, en hel sidopanel.