CarRider skrev:
simlar skrev:
CarRider skrev:
Turbon fungerar när ja sätter vaccum på vnt ventilen med vaccum sugen men. Ventilen rör sig inte när man kopplar in allt igen om du förstår vad jag menar.
Minns inte det exakta värdet men minns att det var bra men det tog minst 20 sekunder innan den kom upp i rätt tryck
Bör inte ta så lång tid att nå rätt värde, borde suga tillräckligt med vakuum nästan direkt motorn startar.
Ja jag tyckte det var konstigt också. men det tar så lång tid o ja motorn startar på sekunden. Men borde det inte märkas på bromsarna om den har dåligt vaccum. borde väl vara jävligt trög när bilen e igång
?
Ja man tycker ju som det, fast bromsservon är ju prioriterad av vakuumpumpen pga större slang.
Jag har haft en A4 1,9tdi -97 och om jag inte minns fel så fastän alla vakuumslangar var bortplockade fungerade bromsservot.
Efter jag bytt samtliga vakuumslangar sög den mer än 0,5bar vakuum direkt motorn startade (mätte med en laddtrycksmätare som kunde visa ner till -0,5bar och nålen maxades ut i bottenläget direkt).
Däremot efter jag kört några tusen mil började VNT-vingarna kärva och motorn klippte laddet när man segdrog, var annars hur pigg som helst. Rengjorde avgashuset och VNT-mekanismen så funkade den perfekt sen.
En polare hade också en A4 1,9tdi -97 och den hade ett minimalt hål i ett av dom små plastvakuumrören, ganska precis att en nål gick att sticka in i det och den var slö och hade dåligt ladd men felkodade inte och gick ej i limpmode.
Den funkade perfekt efter han täppte för hålet och på den märktes det ej på bromsservot att det var läckage.