3405
Sök

Lacka om bilen.. Golf 3

956 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
går i tankarna om att lacka om min golf vr6...Men kan dock inte riktigt bestämma mig vilken färg den ska ha...blank svart vore rätt snyggt..men nu har en polare köpt en blank svart vr6..Så nu vill jag ha lite tips på vilken färg som passar snyggt på en golf 3:a..

eldus veldus

Drop Shop
926 Inlägg
16 juni 2007
Golfar är alltid snygga röda smile
Vill du inte ha samma färg som kompisen finns det mängder av svarta färger. Åk ner till din lokala lackerare och be att få titta på lite färgkartor från olika bilmodeller.

Och bara så du vet, det är inte gratis att lacka om bilen wink

956 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
nej nå vet jag att det inte är helt gratis heller..lägger undan 10000 kr varje månad från lönen..sen har jag en cross som ska säljas...Så pengar har jag till lack..men vad kan det kosta ungefär att lacka en bil.

eldus veldus

Drop Shop
926 Inlägg
956 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
joo det går det säkert på...men men

eldus veldus

15 Inlägg
16 juni 2007
golf88 skrev:
går i tankarna om att lacka om min golf vr6...Men kan dock inte riktigt bestämma mig vilken färg den ska ha...blank svart vore rätt snyggt..men nu har en polare köpt en blank svart vr6..Så nu vill jag ha lite tips på vilken färg som passar snyggt på en golf 3:a..

Kolla in min Golf Vr6, lackade den för ngn vecka sen, Vr6 lila! jag gillar den starkt! smile

956 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Jadu..gillar den lacken skarpt...VAd fick du betala för den?

eldus veldus

The Queen
200 Inlägg
18 juni 2007
Jag tycker borde finnas någon sida på internet om olika färger som man kan lacka bilarna i big_smile

Golf Racing*

Billackerare
737 Inlägg
18 juni 2007
Golf_bunny skrev:
Jag tycker borde finnas någon sida på internet om olika färger som man kan lacka bilarna i big_smile

Då är det bättre att åka på en massa bilutställningar och försöka hitta en färg som man gillar. Oerhört svårt att göra färgen rättvis på en bild. Man ska se den live.

Annars så finns det som sagt massor med olika färger i färg kartorna som lackerar firmorna har.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Billackerare
737 Inlägg
18 juni 2007
mellowd skrev:
ska du ha kvitto på det hela så  räkna med iaf 20-30k.

Det är dyrare i större städer... smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

The Queen
200 Inlägg
18 juni 2007
Youngblood skrev:
Golf_bunny skrev:

Då är det bättre att åka på en massa bilutställningar och försöka hitta en färg som man gillar. Oerhört svårt att göra färgen rättvis på en bild. Man ska se den live.

Annars så finns det som sagt massor med olika färger i färg kartorna som lackerar firmorna har.

Ja, de så klart men de skulle ju vara kul om det fanns någon sida man kunde kolla på internet om lite tips men man skulle ju lika gärna kunna åka till en lackfirma och titta där.

Golf Racing*

Lackerare
159 Inlägg
18 juni 2007
Även om du går ut och kollar på bilar tex på bilutställningar eller på gatan så måste du ändå ha färgkoden för den kulören sen.

Men har du fått en liten uppfattning sen vad du vill ha för kulör så kan du sedan gå till en lackerare eller affär som säljer lackfärg, och kanske få fram en liknande kulör genom deras färgkartor.

Lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

Sök