3739
Sök

Hur släcker jag min servicelampa i min golf 4?

9 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Har en golf 4 som Oljeservicelampan lyser på. Har nu bytt olja och oljefilter själv men får inte lampan att slockna... Någon som vet hur man gör?

Leg. Spådam
816 Inlägg
19 juni 2007
Klipp av sladden.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Administratör
2 980 Inlägg
19 juni 2007
Står utförligt i instruktionsboken..... Håll inne höger knapp på instrumenthuset sammtidigt slå på tändningen släpp sedan knappen och vrid eller dra den vänstra utåt eller åt höger....medan tändningen fortfarande är på

En kopp av den svarta såsen...

1 112 Inlägg
19 juni 2007
hade det problemet på min volvo 740! killen på verkstan bytte en liten elektrisk pryl som mäter   oljetryck eller nåt sen när den var bytt så slockna den. kan helt enkelt vara elfel

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Jägermeister
910 Inlägg
19 juni 2007
Du menar väl att det blinkar en serviceindikator på displayen och inte en lampa som blinkar?
Har samma sak på min om du menar att den blinkar med text för service.

Kan det vara samma som på golf 3an att man trycker in en viss knapp när tändningen är på och vrider av tändingen så får man upp sevicemenyerna?eller så vare tvärtom med tändningen...

Golf_G60 skrev:
Har en golf 4 som Oljeservicelampan lyser på. Har nu bytt olja och oljefilter själv men får inte lampan att slockna...  Någon som vet hur man gör?
Senast redigerat av gemini78 (19 juni 2007)

En gång är ingen gång...

9 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Goffen skrev:
Står utförligt i instruktionsboken..... Håll inne höger knapp på instrumenthuset sammtidigt slå på tändningen släpp sedan knappen och vrid eller dra den vänstra utåt eller åt höger....medan tändningen fortfarande är på

ok!smile testade det=) Tack så mycket för hjälpen!!smilesmile

Sök