Tjena!
Gått ett tag sen sista uppdatering, nästan så man skäms lite emellanåt!
Det står dock inte still, utan det har bara uppstått lite hinder på vägen. Hmm frågan är vart man ska börja egentligen, ordnade ett ordentligt garage för strax över ett år sen, köpte på mig en billyft, en bra sådan och en massa inventarier och fick ordning på det kaos jag hade där jag bodde innan. När väl lyften kom upp och fungerade, blev där gjort mer i garaget på en månad än jag gjort på helt ett år, bodde praktiskt taget där! Köpte på mig ännu fler bilar, har i dagsläget sju stycken, som jag ständigt underhåller! Köpte i höstas en Bmw E91 335D som brukis, ett mysigt litet monster att köra med!
945anKöpte förra sommaren block, topp och grenrör samt lite annat krims krams som då blev starten på ett vansinnes projekt. Utöver hålet i plånboken har den bilen gett mig min beskärda del av
svår migrän, men det är väl så det är att bygga en gött trimmad kontainer?! Turbovalet blev en Precision 5862 billet med tillhörande Precision 46 mm wastegate, detta sitter på ett Ajden grenrör, an10 till an12 retur med hylsa i blocket och en ptfe slang såklart och tryck blev an4 hela vägen med precisions billet anslutningar till både olja in och ut! Valet av kamdrev, fuelrail, bränsletrycksregulator och dump med v-band blev Nuke Performance, groteskt snygga produkter vill jag tillägga! I tanken sitter det en Wallbro gts 450 pump, och i railen sitter det just nu bosch 1700cc. Bakaxeln är från bakaxeldelar och är försedd med torsendiff. Blocket med hprofil och toppen en filad 531. Ståldrev på veven och aluremhjul, alu intercooler och en stor oljekylare. Jesper har byggt en bakvagnsbrygga till mig i svartstål då original lämnade in efter ett försök att starta i 2an. Är väl inte så mycket mer att säga om det just nu.
965anKöpte den rasad av grannen, dåliga lager i löprullen till remspännaren gjorde att kamremmen hoppade ett par kuggar och ja, resten räknar ni nog själva ut! Billig var den och länge stod den innan jag en tog tag i den! Köpte först en fräsch topp till den som jag lade på hyllan, hade andra projekt och kände inte för att skruva med den alls... En kompis hörde av sig och frågade om jag vill köpa hans 965a, en likadan som min, som gick orent och inte hade några bromsar. Donatorbil tänkte jag och åkte och hämtade den, en snabb service och så gick den som den skulle. rev ut motorn och satte den i min egna och ställde undan projektet igen. Några månader senare rev jag och jesper upp lådan och startade bilen. Den gick som en dröm! Några barnsjukdommar och lite småfix och nu är den snart redo för besiktning.
244anHar stått ganska stilla, i våras köptes det motorfästen till vitblockare från ASS och en B5254T kastades i, gjorde inte så mycket mer med den då 945an har krävt ganska mycket tid och pengar. Köpt lite smågrejer här och där till den men annars inget nämnvärt. Men när 945an är färdig, kommer projektet förhoppningsvis fortgå!
Stil&Fason gott folk