Power-krille skrev:
Gjorde iordning en Audi 80 en gång åt en ensamstående morsa med allt vad det innebär av pluringens mångfald! Åkte helt sonika till skroten och plockade bort fräscha gummin från en likadan bil och kostade noll och intet, förutom jobbet då! Kan det vara en lösning?
Fick samma råd av en vän, det borde gå att hitta där. Kanske kan ta mig en tur till en skrot på måndag, hade varit så jävla nice om det gick att lösa.
Sparar jobb, kostnad framförallt onödigt att byta ut hela skiten bara för packningen bara läckat lite...Det är sånt jag kan störa mig på iaf
Typiskt när bilen gått igenom alla år men nu innan försäljning så ska man åka på en sån "piss" grejj. Det borde räckt att markera det som "bra att veta " tills nästa besiktning.
Såg själv miniminala läckaget, inget akut men räcker för 2:or tydligen.
Eller så kanske man ska byta besiktningfirma bara och prova lyckan där? De kanske hade inte ens noterat det.
T.ex en grejj, sitter en glödlampa men inte exakt matcha färg som det andra lampan har och det har varit godkänt i 3 år men idag så sa han direkt att det måste jag åtgärda direkt, trots att de 3 tidigare gångerna gått utan några konstigheter.
Har märkt att man ska ha lite flyt när man besiktigar, får man fel person som är på dåligt humör eller något så känns de som de bara vill jävlas.
Var 4 minuter sen för jag hittade inte stället först(det var stort område) och han påpekade det första han sa att jag var sen så redan där verkade sur för jag var sista kunden på lördagen och han kunde inte sluta jobbet förrän jag var klar.
OM jag inte hittar på skråten, så testar jag nytt besiktningsföretag, anmärker de oxå så blir jag väl i värsta fall tvungna att byta ut de väl fungeradnde spindelederna pga en liten packning som läcker minimalt. Men verkar som de har gjort det svårt för folk att få tag i packningen bara för människor ska bli tvungna att köpa alltihop istället.
Känns som jag själv hade kunnat täta om jag hade garaget å fria händer men de vill väl ha en ny orginal packning för att de ska släcka 2:or:a ,
Får jag bara tag i liknande packning och slipper köpa alltihop så sparar jag tusenlappar.
Helst hade jag varedragit en länktill sida säljer en packning som passar att använda med. Så sjukt onödigt att byta alltihop i onödan.
Det måste väl gå att hitta?