4390
Sök

hjälp min saab förlora kylvattnet

7 Inlägg
2 februari 2018
Trådstartare
hey garageet. jag er ny her på hemsiden..  jeg har det problem at min saab 93  2,0 turbo hot 1999 taber kyl vatten. topblock pakningen ar det inte lyckligtvis.. intet vatten i oljaen. och expansionstank er der ikke noget olja i.. den bruger meget vatten. jeg er sikker på  at den läcka vatten någonstans
men jag vet inte var hon är
her er min frågor

är der någon som känner till en mekaniker i kronoberg. ljungby område  der har billyft 

jag ar verkligen trött på det

jeg skal fylde vatten på hele tiden den bruger 4liter vatten på 5 mil:-(

Hoppas att höra från någon med en verkstad eller någon som känner till en.

mit svenske ar inte det bedste..   jeg ar en dansk kille der just er flyttet til sverige..  smile

och ar tyvärr  inte lycklig med mitt första bilköp

Jag önskar jer alla en bra dag

Med vänliga hälsningar martin
Senast redigerat av kawa_T (2 februari 2018)

26 Inlägg
7 Inlägg
2 februari 2018
Trådstartare
vil meget gerne have den på værksted så jeg kan få at vide hvad der er galt med bilen, jeg har inte stedet til at rode med det selv:(

214 Inlägg
2 februari 2018
Troligen vattenpump. Lämna in till valfri verkstad så felsöker dom och lagar

761 Inlägg
2 februari 2018
Kan visst vara topppackningen, behöver inte gå ner något vatten i olja eller vise versa... är så på min 9-5 och var så på både min 9k och og900.

1 152 Inlägg
2 februari 2018
99% på topplocket, min gamla hade samma problem i 3 månader då kylarvattnet gick ner i kolvarna! Fanns inget vatten i oljan!

7 Inlägg
3 februari 2018
Trådstartare
håber jeg fandme ikke:(

7 Inlägg
3 februari 2018
Trådstartare
men burde den så ikke køre javla dårligt og ryge helt vildt.. den ryger ikke meget mere end den skal her om vinteren og det er frostvejr. det lader ikke til den har tabt effekt. .den trækker stadig fint

7 Inlägg
3 februari 2018
Trådstartare
uheldigt. det er just en måned siden jeg har købt bilen og der er bare mange problemer med den.. servostyringen er også stået af det pisser ud med olja, når den for speeder pedal...  har blevet nød til at købe en anden bil. kan jo ikke køre i saaben den javla skit bil..  håber det er et læk i kyl slange eller et andet sted. hvis det er topblokken/packningen. så bliver jeg javla deprimeret,,,   sad
Senast redigerat av kawa_T (3 februari 2018)

2 251 Inlägg
3 februari 2018
Det är inte bra..

7 Inlägg
3 februari 2018
Trådstartare
nej det er noget forbandet pis. for at sige det mildt

7 Inlägg
3 februari 2018
Trådstartare
er der ingen der er frisk på at kigge på den??

Sök