Smash288 skrev:
Tja!
Gjorde en besiktning på min ER34 med Original xenon strålkastare på halvljus och fick tvåa på det. Gått igenom alla andra år utan problem så vad är problemet nu?
Läst att det ska ha automatiskt nivåjustering och spolarmunstycke vilket min inte har. Har manuell ljust justering men det räknas väl såklart inte.
Lyktorna på är original från fabrik,
Det ända är att dem är konverterade till höger trafik. Annars är det Xenon strålkastare original.
Hjälp vad gör jag? Måste jag byta till halogen lyktor eller va fan gör man?
Om de är konverterade från vänster- till högertrafik är de väl inte "original"????????
Hur som helst så finns det vissa grundkrav som även en "privatimport för eget bruk" måste uppfylla.
Har själv en "privatimport" som fick dispens från det mesta, men inte allt.
Förvånansvärt nog krävdes inte sidoblinker eller utvändiga backspeglar(som jag dock monterat i efterhand), trots att bilen, av 1990 års modell, infördes 1994 från Nederländerna.
Hade en granne som "flyttade hem" från USA och i "bagaget" hade en stor FORD SUV.
Han fick byta alla rutor framför B-stolparna samt blinkerglas m m.
Att du haft tur vid tidigare besiktningar tack vare okunniga/ointresserade/lata besiktningstekniker får inte tas för intäkt att detta gäller för alla framtid/alla besiktningar.
Byt till H4 och blända inte oss andra med lagliga bilar!