3206
Sök

Håller mindre motorer sämre?

Forummoderator
17 996 Inlägg
12 april 2018
volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
12 april 2018
Hybrid_ skrev:
volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

1800rpm, är du morgontrött och kör hårt?

Clio II 1.2 60hk kan jag intyga är en bra och för storleken riktigt komfortabel ekonomisk pendlarlåda...som brukligt med småfranskor.

Forummoderator
17 996 Inlägg
12 april 2018
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:
volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Clio II 1.2 60hk kan jag intyga är en bra och för storleken riktigt komfortabel ekonomisk pendlarlåda...som brukligt med småfranskor.

Sätter farthållaren på 90-100 sådär. Fast det kanske inte är så mycket varv... Orka tänka på morgonen. Jo, Clion verkar vara en bra släde trots allt. Jag har ju 4 källor på detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
12 april 2018
Hybrid_ skrev:
Evildan skrev:
Hybrid_ skrev:

Sätter farthållaren på 90-100 sådär. Fast det kanske inte är så mycket varv... Orka tänka på morgonen. Jo, Clion verkar vara en bra släde trots allt. Jag har ju 4 källor på detta.

Dom är ju inte asiatiskt stabila men bättre än mycket annat europeiskt.
Citroen C3 är annars ett hett tips, billiga att köpa o äga och även dom med trevliga egenskaper. Täta kamremsintervaller är väl det negativa jag kan tänka på bara sådär.

Sök