Meaganeowner skrev:
Kan det vara så här?
Som jag skrev inledningsvis, så dras kolven in av den krängda tätningen mellan bromsok och kolv, när du släpper bromspedalen och trycket innanför kolven blir noll. Tätningen strävar att inta viloläge.
Inte mycket till kraft, men så funkar det normalt.
Jag tror helt enkelt du gjort ett allt för bra jobb, med extrempolerad kolv.
Sen har du säkert smörjt tätningen, mer än ordentligt, med nåt superduperfett.
Plocka isär. Tvätta cylinder, kolv och tätning med BreakClean. Polera med fin putsduk kolven, så att säga runt om. Inte ut och in.
Plocka ihop allt utan att fetta in något. Bara ute under dammskyddet, sist av allt.
Lyft dammskyddet vid kolven och mata in lite fett.
Nu kommer tätningen att greppa fast i kolven och fungera som det är tänkt.
.
Kommer att glida trögt på kolven vid stor rörelse, typ när du första gångerna pumpar ut, men inte i övrigt!
Så är det. God Jul o lycka till!
(Nåt liknande gjorde jag för längesedan när jag skulle plana en B18 topp. Fräste och finfräste. Spegelblankt.
Gick ca 1 mil. Sen sköv det ut blockpackningen...)