3832
Sök

Backkamera funkar inte efter urladdat batteri på Audi s5

299 Inlägg
9 maj 2018
Trådstartare
Har en Audi S5-07 som jag haft avställd på vintern och denna vintern blev battiet lite för urladdat trots laddning. Fick ställa in fjärrnycklarna och andra småsaker på nytt. Nu funkar allt på bilen men när man lägger i backen piper det till och pdc sensorerna fungerar men inget händer på MMI skärmen. Innan dök det upp en bild på en bil där man ser senorer med avståndet framför o bakom bilen där man även med ett knapptryck kunde få igång backkameran. Nu dyker ingenting upp på mmi displayen och hittar ingenting i inställningar där jag kan få fram backkameran. Känns som något har hänt då batteriet haft så lite spänning så känns så man måste konfigurera något eller liknande. Tack på förhand för hjälp, skulle uppskattas!
Senast redigerat av thobbeee (9 maj 2018)

Forummoderator
18 092 Inlägg
9 maj 2018
Kameran har en tendens till att lägga av för gott när batteriet varit urladdat och laddning kopplas på. Kolla det. Hur man nu gör det... Kommer bara ihåg gamla trådar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

299 Inlägg
9 maj 2018
Trådstartare
Okej..ska lämna in den på service snart så tänkt be verkstan kolla kameran men tänkte om de finns något man kan göra för att fixa den själv, annars får jag be dom kolla på den.

1 271 Inlägg
9 maj 2018
Aldrig hört talas om att detta händer på grund av en batteriurladdning. Försök hitta någon som kan hjälpa dig att läsa ur felkoder innan verkstaden räcker över en offert till dig som har en pikant doft av fekalier...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Sök