23 juni 2007
Trådstartare
Hej. Jag har läst runt lite här nu och jag tror att jag har konstaterat felet.
Men, som sagt, jag tror att generatorn inte laddar.
Bilen funkar ju bra när batteriet är laddat med laddare, och sen så funkade den ett litet tag och sen måste jag ladda igen. Mitt otroliga logiska tänkande säger mig att batteriet inte får nån ström av generatorn, men det måste ju inte betyda att det är nåt fel på generatorn.
Batterispänningen ligger på ca 12.5 när bilen inte går och när jag vevar igång den så ligger spänningen på ca 12, när jag gasar så stiger den inte.
Jag mätte motsånd mellan generator och batteri, och det var i stort sett inget motstånd.
Mätte även spänningen på plus på generator och batteri och den låg på dryga 12V och steg inte när jag gasar. Men, laddlampan lyser inte. Kan det vara så att den laddar pyttelite, jämt så att lampan inte lyser men för lite för att försörja bilen?
Det är förresten en gammal golf II, om det nu spelar nån roll.
Jag vet att man ska läsa och söka innan man skriver trådar, och det har jag gjort, men det är alldeles för många trådar för att läsa och kolla alla.
Min fråga är nu, verkar mina mätningar rimliga och kan jag konstatera att generatorn inte funkar som den ska?
Om någon har något annat att tillägga så är jag tacksam.
Tack för seriösa svar.