Behöver en spolarvätskebehållare till ett projekt, men hittar inte vad jag söker efter. Dom jag hittar på nätet har antingen ospecificerad volym, är modellanpassade för jänkare och japsare eller universal specifierade under 2 liter. Jag skulle vilja ha något från 5 liter och uppåt, för jag menar hallå, 1.2 - 1.5 liter i norra Norrland räcker inte länge. Det är helt enkelt inte praktiskt.
Söker en behållare av plast eller metall, kvadratisk för lätt placering och montering, dubbla pumpar eller uttag för dubbla pumpar (vill ha vindruta och strålkastare separat), 5 liter eller mer.
Leta på lastbilsdemonteringar dom behållarna brukar vara rejäla så där kan du nog hitta nåt passande till rimligt pris.
Annars kan du ju bygga en egen behöver det inte se snyggt ut funkar det utmärkt med en 10 liters dunk och nån form av pump spana in lösningar på folkracebilar tex
Vi köpte en till en buss jag hade som var lite större.. Kolla opp tex buss utrustning eller nått sånt den var rejäl.. I våra turismo så är den nog närmare 20liter stor kan köra en hel sommar utan att det tar slut på vintern skulle det nog räcka med 2st fulla så klarar man sig dock fyller vi varje dag på vintern man vet liksom aldrig var man hamnar
Tack för tipsen, men tyvärr inget som fungerar i min sits. Har flertalet bilar hemma, VW Passat och Golf från 1980-1996, Mitsubishi Galant, Saab 900 osv som jag redan provat ifrån, men dom har massor av udda vinklar och konstiga fästen. Modernare bilar har nästan alltid behållaren i framskärmen och dessa behållare är så udda utformade att monteringen bara blir ful och klumpig.
Så, behållaren måste vara så kvadratisk som bara möjligt för att få en stilren montering. En vanlig dunk är heller inte designad för att användas som permanent behållare och tål varken kyla eller värme och är extremt känsliga mot solljus.
Måste jag så får jag helt enkelt gå på in på Feltema och köpa deras 2.5 liters behållare, trots att den har ett lock som går sönder under årets första minusgrader, och gå ner i värdefull volym.