3506
Sök

Är detta ett dumt val av bil?

11 Inlägg
2 augusti 2018
Trådstartare
Cracksoup skrev:
Så länge man kommer överens med ägaren och kan få bilder och dokumentation skickat via Mail smile

Visst kan det vara värt att bege sig en bit upp i landet ifall den rätta bilen finns. Tack för alla tips, får ta mig en vända igen och se vad det finns där ute. Tror jag även ska ta mig en titt på S60/S80, rätt snygga efter faceliften, även om den kanske inte är så drastisk.

4 261 Inlägg
2 augusti 2018

konstigt att 3 serien av samma år är euro 5 medans 5 serien är euro6. har inte 3 serien egr o sånt eller? kan inte stämma. nån måste förklara detta. för både 3-5 serien har samma motorer/växellådor skulle ja säga. dom har säkert samma dpf system också-

1 661 Inlägg
2 augusti 2018
Åkte 110 mil för mitt senaste bilköp smile

Kärran du länkade tyckte jag var alldeles för dyr för vad man får. Är t o m vanliga tråk-stolarna i den även om jag vet att vissa gillar dom.

4 822 Inlägg
3 augusti 2018
Lyckliga skrev:
Tror jag även ska ta mig en titt på S60/S80, rätt snygga efter faceliften, även om den kanske inte är så drastisk.

du har inte funderat på V60? den är betydligt mer praktisk, speciellt om du ska ha in 2st hundar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

11 Inlägg
3 augusti 2018
Trådstartare
Christian S skrev:
Lyckliga skrev:
Tror jag även ska ta mig en titt på S60/S80, rätt snygga efter faceliften, även om den kanske inte är så drastisk.

du har inte funderat på V60? den är betydligt mer praktisk, speciellt om du ska ha in 2st hundar.

Har tittat en del på V60 och V70 också. Får helt enkelt åka och provköra ett par stycken bilar. Det är inte så att jag kommer ta med mig den stora hunden jätteofta och det blir väl baksätet med väst + bälte för den istället för en stor bur där bak, så även fast en kombi är väldigt praktiskt så är det inget måste för mig. Har även kikat lite på Honda Civic(2009) som jag hittade väldigt billigt och snygg, samt en Audi A6 2.0 TFSI som också ser trevlig ut. Ska försöka hålla mig under 100 000 kr nu och istället köpa något rejält om några år.

Forummoderator
18 038 Inlägg
3 augusti 2018
Lyckliga skrev:
Christian S skrev:
Lyckliga skrev:

Har tittat en del på V60 och V70 också. Får helt enkelt åka och provköra ett par stycken bilar. Det är inte så att jag kommer ta med mig den stora hunden jätteofta och det blir väl baksätet med väst + bälte för den istället för en stor bur där bak, så även fast en kombi är väldigt praktiskt så är det inget måste för mig. Har även kikat lite på Honda Civic(2009) som jag hittade väldigt billigt och snygg, samt en Audi A6 2.0 TFSI som också ser trevlig ut. Ska försöka hålla mig under 100 000 kr nu och istället köpa något rejält om några år.

Innan du köper en sådan ska du googla och läsa på duktigt om denna bil. Jag tror inte du slår till på en sådan sen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 454 Inlägg
3 augusti 2018
För hundarnas skull - köp kombi så du får plats med dubbelbur.
Krävs nu för tiden, om du inte har hundsäkerhetsbälten i baksätet(på en sedan).

10 Inlägg
6 augusti 2018
Jag tycker inte om BMW då bilmärkets anseende tycker jag förstörts i vårt nya Sverige..

1 661 Inlägg
7 augusti 2018
Ruden skrev:
Jag tycker inte om BMW då bilmärkets anseende tycker jag förstörts i vårt nya Sverige..

Är det högkonjukturen du tänker på?

6 079 Inlägg
7 augusti 2018
CC72 skrev:
Ruden skrev:

Är det högkonjukturen du tänker på?

Ja, högkonjunkturen har gjort att alla har råd med en BMW nu så märkets exklusivitet och status har försvunnit. Det är därför man måste söka sig vidare till Bentley och Rolls Royce för att få status nu.

1 661 Inlägg
7 augusti 2018
Tur man har råd att köpa en av varje nu då

7 454 Inlägg
8 augusti 2018
Med risk att vara ännu mer off topic så tror jag att det är nysvenskarna som drivit upp den sk statusen på BMW.
Har själv haft 4 BMW i familjen, och de har inte rosat marknaden beträffande driftsäkerhet jämfört med de japanska och amerikanska bilar jag ägt.
Vågar sticka ut hakan och påstå att t o m franska bilar är driftsäkrare.
Bättre törs jag inte skriva för det är inte bara driftsäkerhet som vägs in.
Beakta att BMW inte har ett dugg bättre komponenter än andra europeiska bilar.
Rutor, generatorer, startmotorer, bromsar, kulleder m m köps från samma underleverantörer.

Den enda bil, av de många jag ägt, som har sämre driftsäkerhet är Lada Niva.
Uttalandet grundat på 3 års ägande av en Niva, parallellt med Citroen, Honda, Jeep, Suzuki och Land Rover.
Den sistnämnda ligger driftsäkerhetsmässigt mellan BMW och LADA, d v s inte smickrande placering.
Utgångsmaterialet för NIVA är den nu 40 år gamla Fiat 124.
Vid samma tidpunkt tillverkade BMW fortfarande 3-hjuliga "ostkupor".

B t w synd att inte Evildan finns kvar och kan komplettera mina uppgifter.
Saknar honom och hans kunnighet samt humor(och ironi).

Sök