Dethär kommer bli en detaljerad tråd om mitt bygge från en helt original Volvo 945 till en renodlad rensad driftingbil med b230 16v turbo :) den mesta tiden kommer läggas till att göra chassiet bra, bekvämt och lätthanterligt då... Visa mer
Då var det dags, en ny körning... for upp till ett gammalt flygfält jag brukade köra på förra året och testade maskinen på allvar! 50L bränsle och 6 par däck gick det åt under kvällen och maskinen funkade suveränt, men på vägen hem då jag körde både dit och hem så blev motorn totalstum och när man öppna första tändstiftet och det ser ut som på bilden nedan blir man lite skakig
Det nya blocket är målat och dom flesta sakerna överflyttad till, härnäst blir det att montera vevstakar och kolvar såfort dom nya lagerna jag har beställt kommer
Senast redigerat av Kalleforsberg (7 augusti 2018)
Fick igång han dagen efter men insåg att han bara gick på 3 cylindrar sen plötsligt 4 ibland så började felsöka och hittade felet som troligtvis också orsakade att han skar... en kabel till en spridarkontakt hade lossnat och glappade så han fick bara bränsle till den cylinder lite då och då=spikning