Från Saab till Renault.
I mitt fall från Skoda på sikt, har båda kvar.
En Megane kombi 2006, pedantskött, kamremssats bytt vid 5 000 mil mm.
Har nu rullat 9 000 mil. Knappt inkörd.
Skattad, besiktad i oktober o nästan full tank. Alufälgar sov. Fina svarta 16" på sommarhjulen.
Gav 16 000 kr. Förstår på priset att den inte är helt ny. En ny kostar väl 20 ggr mer, skulle jag tro, men det tillåter inte min budget.
- Skulle kolla växellådsolja och annat, lossade hasplåten av plast.
Dripp, dripp, dropp
Gul glykol (originalfärg) i systemet, droppade. Röd i expansionskärlet!
Ja, tydligen var det nypåfyllt... Han som sålde trodde väl ev på trasig blockpackning, pump eller kylare.
Motorvärmartätningen (hård o-ring)
i blocket som läckte.
Prövade värmaren i en burk med vatten... stendött.
Utgiftskontot ökade direkt med 1000 kr.
Å andra sidan blir kylvätskan bytt.
- Öhhh, hur tänkte konstruktörerna att man ska kunna byta de små säkringarna i UPC:n, säkringsbryggan?
Aldrig eller? En stark övertro från producenten!
Tack för tipsen om donatorbilar.
Gott Nytt År
Senast redigerat av Meaganeowner (1 januari 2019)