Dags för en ordentlig uppdatering här, hann få hem alla bildelar innan alla helgdagar
Fick till o med en italiensk kalender på köpet av säkringsdosan haha xD
Kopplade in dosan och bilen startade inte och fläkten fungerade inte heller, visade sig att en sladd inte var ordentligt intryckt och att jag hade glömt koppla in fläkten igen
Men ja, problemet låg i säkringsboxen, allt funkar nu, är så himla glad
Var svårt o få bilder på allt kabel virr varr men nu är allt ihop byggt igen
Sen fick man ju bygga tillbaka alla kåpor och vindrutetorkarna osv med då allt det plockades bort vid felsökningen.
Sådär, då var det dags o gå på avgastvåorna. Besskillen menade ju att fordarna är väldigt känsliga när det gäller slarv med service, så det var nästa steg.
Så det var bara o börja plocka ner nästa kåpor osv för o komma åt tändstiften
Och nog var det dags o byta tändstiften, extremt sotiga och oljiga om ni frågar mig
Nästa steg var o plocka ut luftfiltret som också har sett bättre dagar.
Så då kvarstod ett behövligt oljebyte, både oljepluggen och framförallt oljefiltret satt som berget, behövdes mycket våld och tålamod kan jag ju säga, då oljefiltret redan är krångligt att nå även om det skulle gått att lossa lätt. Men för att komma åt dessa saker fick först en täckkåpa som ska skydda oljetråget monteras ner. Passade på att rostspraya den, inget seriöst utan bara lite extra rostskydd
Oljefiltret släppte ju givetvis också till slut med lite mycket våld och en skruvmejsel och en hammare
Håller ett svart spärrskaft bredvid så man ser skillnaden på svart och svart. Kan säga som så att det mycket väl kan ha påverkat avgasvärdena
Men nu är det påfyllt med fräsch olja, lyckades spika mitten på stickan för en gångs skull
Lacken framtill är tyvärr helt och hållet upplseten och nere på grundlacken på vissa ställen, framskärmarna sitter svetsade så blir ju lite jobb om man nu tar tag i det vill säga, blir nog till våren isf
Imorgon är det dags för ombess, önska mig lycka till så hörs vi av så småningom igen. Ha en go helg