Om det endast är ET som skiljer så bör den "nya" fälgen passa.
ET är (i praktiken) det samma som inpressningsdjup.
D v s hur fälgens anliggningsyta befinner sig i förhållande till fälgens(och däckets) centrum.
Står inget tecken före ET är inpressningsdjupet positivt.
D v s hur många mm fälgens centrum "är innanför anliggningsytan mot navet".
I praktiken/i klartext betyder det att din "nya" fälg "ligger mera över bromsoket", närmare bestämt 2 mm.
Du får således i praktiken en spårviddsminskning med 2 mm.
Omvänt så medför negativt ET spårviddsökning, i jämförelse med ET utan prefix.
Orsaken till att de flesta (framhjulsdrivna företrädesvis - men inte alltid) bilar har positivt ET är att man eftersträvar en styrgeometri som inte påverkas av väglutningar, kraftiga accelerationeretardationer = nollpunktstyrning, slarvigt uttryckt.
Större ändringar av ET kan medföra ändrade köregenskaper, men 2 mm betyder i praktiken så lite att det inte borde märkas.
Kolla dock, för säkerhets skull att fälgen går fri från bromsoket.
I vissa fall, har jag råkat ut för i flera fall, kan det behövas ett mindre ET om man byter från stålplåtsfälgar till LM-fälgar.
Detta p g a a materialtjockleken i LM-fälgen i regel är tjockare och därför riskerar att "ta i" bromsoket.