Tjena alla följare! Varit lite dålig på uppdateringar men de har inte stått still i verkstan!
Motorn har gått runt sina första varv sen renoveringen!! MEN får ingen triggersignal till megasquirtet så varken gnist eller bränsle funkar, alltså har den bara snurrat ett par varv på startmotorn.
Kör triggersignalen från hallgivaren i fördelaren som jag vet funkar, kablaget är rätt kopplat men ingen signal ändå.. Kör just nu med +5v matning och pull up motstånd i ms:et, ska pröva och ta bort pull up motståndet, funkar inte det blir den och testa och byta till +12v matning med och utan pull up så får vi se vad som händer!
Har ni några andra erfarenheter att dela med er av jag kan pröva????
Nu är jag dock fast i Finland i 5 veckor på kurs för jobbet så framöver blir det inget gjort alls på bilen.. Dålig timing när sommaren är runt hörnet och massor kvar att göra
Kablaget till motorn, röda tejpen på spridarkontakterna är för att kunna skilja på bank1 och 2
Kopplat upp datorn och kalibrerat tps och vattentemp och lufttemp, skönt att något funkar i alla fall...
Lite saker börjar hamna på plats, måste dock fixa nya kylarfästen
Lite kabelkaos fortfarande men de kommer ordna upp sig! Kommer också knåpa ihop en centerkonsol att gömma mycket bakom
Håll utkik efter nästa uppdatering!! Har vi tur kanske den har startat 😉