Kostar inte en krona, det ändras i datorn när du besiktigar bilen. Är inte olagligt att byta färg på bilen.
Mvh. David.
fan va gött då vblir de nog färgbyte iaf
tack för snabbt svar
tänkte att det kan vara vettigt lyft efter jag googlade och hittade denna tråd
kontaktade idag transportstyrelsen om ett fordon jag bytt färg på tog detta via telefon och antingen kontaktar man dom på deras kontakt blad som finns längst ner på transportstyrelsens hemsida http://www.transportstyrelsen.se/sv/Kon … on/Fordon/
eller fyller i registreringsbevis Del 1 och under övrigt på baksidan fyller man i att man avser att byta färg och till vilken färg man vill ha.
inte så roligt att stå och diskutera med polisen för man har fel färg så dom tror att man kör ett falskskyltat fordon.
Kostar inte en krona, det ändras i datorn när du besiktigar bilen. Är inte olagligt att byta färg på bilen.
Mvh. David.
fan va gött då vblir de nog färgbyte iaf
tack för snabbt svar
kontaktade idag transportstyrelsen om ett fordon jag bytt färg på tog detta via telefon och antingen kontaktar man dom på deras kontakt blad som finns längst ner på transportstyrelsens hemsida http://www.transportstyrelsen.se/sv/Kon … on/Fordon/
eller fyller i registreringsbevis Del 1 och under övrigt på baksidan fyller man i att man avser att byta färg och till vilken färg man vill ha.
inte så roligt att stå och diskutera med polisen för man har fel färg så dom tror att man kör ett falskskyltat fordon.
det vill man inte tro mig ;-)
Har fortfarande inte träffat en enda snut som brytt sig om vilken färg som står på regbeviset.
Dom byter som sagt gratis i samband med besiktningen.
Har fortfarande inte träffat en enda snut som brytt sig om vilken färg som står på regbeviset.
Dom byter som sagt gratis i samband med besiktningen.
inte jag heller förens nu ;-) kört runt i min 740 som står som mörkblå fast den var ljusblå men liksom hur ofta blir man stoppad? typ aldrig. fast nu hittade jag en cp polis..finns jhu ett antal sånna i örebro. blir inte bättre av att dom inte ens vet vart chassinummret sitter har oxå ändrat på bilprovningen utan något krångel.
men vill bara upplysa att det är enkelt att fixa det innan man rullar in på bilprovningen
har oxå ändrat på bilprovningen utan något krångel.
men vill bara upplysa att det är enkelt att fixa det innan man rullar in på bilprovningen
Hmm, jag skulle behöva byta plats på min ramnummer - hur går man till väga med det menar du? Stansa om det - visa att båda är lika samma och be dem ändra?
I love being a nobody - because nobody is perfect.
har oxå ändrat på bilprovningen utan något krångel.
Hmm, jag skulle behöva byta plats på min ramnummer - hur går man till väga med det menar du? Stansa om det - visa att båda är lika samma och be dem ändra?
chassinummret ska man nog undvika att flytta på...det jag menade med det jag skrev var att även bilprovningen har bytt färg åt mig!
Varför skulle de tro det öht ? bara lyfta på huven & kolla chassinummer mot nummerskylten - 30sekunders jobb.
eftersom dom inte fattar något..dom hitta inte ens nummret ;-) fick ringa och krångla. jag lacka till och orka inte ens hjälpa dom eftersom dom var så otrevliga