För övrigt går bilen som en dröm och växlar fint, motorn går bra. Men när man kommer upp i ca 40km/h och belastar bilen till ca 60km/h så vibrerar den, men aldrig i annan hastighet, och tex i uppförsbacke så blir vibrationerna värre och på högre varv, släpper man gasen så försvinner det. Känns typ som när man har för stor vxl i, fast spelar ingen roll vilken växel som är i. Har inte hunnit felsöka nått närmare köpte bilen nyligen. Ända jag märkt är när man står still och svänger med ratten så knakar det lite, troligen fjäderbenslagringar som börjar bli dåliga? Va kan det bero på? Någon som haft liknande problem? Tacksam för svar.
Det är drivaxlarna tror jag. Försök och skicka på att de är fasta. Har haft samma problem med en Volvo V50 och nästan alla sa att drivaxlarna måste bytas och att det är drivaxlarna som gör att bilen skakar vid acceleration. Jag har köpt och installerat nya drivaxlar och skakningen eller vibrationen blev mindre, men den har inte försvunnit helt... Det är jättekonstigt och inte roligt. Men lycka till!