3623
Sök

Lite ös i traktor

Skåning
739 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
#21
Jo, om man kan få det svinbilligt av nån
man känner, en 740/760 turbo är ju gärna
lite slitna vid det här laget, dom är väl dyrare
i försäkring också?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

51 Inlägg
21 mars 2006
#22
porta å plana toppen å r-kam e d enda:P

jag Gasar tills det rasar

4 Inlägg
22 mars 2006
#23
Har du peningan sö går du te halvarsson racing. da kan du få kräm i traktorn


Skåning
739 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
#24
Vart ligger det då?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

36 Inlägg
23 mars 2006
#25
Du kan ju säga vilken motor som sitter i 740in finns ju båda b230e b230f b234f b230k
men du kan ju plana porta topp extraktor grenrör 2.5" system insattsfilter annan kamaxel balansera och lätta alla delar. Eller så gör du det lättaste du köper en turbo bil. Och varför ha massa hästar i en traktor?


tekniker
88 Inlägg
23 mars 2006
#26
Hej, all typ av trimmning är trist nog kostsam. Att som du "Ibanezman" säger plugga avgasrening medför att bilen inte klarar SBP. Ett bättre avgassystem skadar dock aldrig. Att plana toppen ger dig högre kompression men kräver också högoktanig soppa annars spikar motorn lätt. Mitt förslag till dig är innebär inte speciellt höga kostnader men kan funka väl så bra som trimmning.
Låna mammas badrumsvåg och ta sedan bort så mycket som möjligt av vikt på / i bilen. Bör finnas ca 250 kg som egentligen är onödiga i en 740. Att samtidigt noga kontrollera hjullager, bromsar mm så att inte de agerar broms hjälper. PÅ 60 talet kallades detta fenomen Grupp 1 trimmning inom rally o racing.


Skåning
739 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
#27
Motorn är en b230e, k-jetronic. Du har rätt "Master-J" om avgasreningen,
men jag är bara tvungen att testa, dessutom så är bilen nybesiktigad
Jag har testat att ställa upp tändningen igår och motorn blev fan så
mycket rappare på gasen, den går även bättre nu, folk har varnat mig
för spikningar när man exempelvis laborerar med tändning eller turbotryck,
men i det tändsystemet som min 740 har så finns det en knacksensor,
ställer inte den ner tändningen automatiskt om motorn börjar spika?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
19 maj 2006
#28
Ibanezman skrev:
Jag tänkte så här: 2,5-tumsrör hela vägen med extraktorgrenrör
och 2 simonsdämpare, plugga all avgasrening, öppet filter, byta
till 531-topp som i så fall skulle planas, portas lite och bestyckas med
exempelvis en h-kam och att lätta svänghjulet. Hur mycket skulle det göra?
Motorn är en b230e, alltså mekaniskt insprutning.

Ska göra precis samma sak men ska med byta kolvar och stakar fixa dit turbo ventiler och sätta på ett f sprut, har inhandlat allt och en marin kam

Mental retard :D
98 Inlägg
19 maj 2006
#29
gå in på http://www.kgtrimning.com/ där hittar du allt du kan tänkas behöva för att skrämma upp din bil till det du vill ha

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

Senator
323 Inlägg
19 maj 2006
#30
mr:speed skrev:
porta å plana toppen å r-kam e d enda:P

kul å ha en kam i en gat bil som inte går under 3000r.p.m:S

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

905 Inlägg
2 juli 2007
#31
hmm b230e.. sätt en snörpex på vacuum slangen till egrn då är det enkelt att ta bort till besiktning.

om du skippar allt du nu nämt du funderar på att sätta dit så har du ju råd med där turbon för 1400:- och då får du ut betydligt mycket mer effekt än vad du kan få på en sug motor med dom ingreppen du ska göra.


Sök