Hej!
vilket slippapper som helst duger men lättast är att ta en fin fil först och slipa ner ojämnheterna, Tänk också på att man alltid måste ha en slipkloss om det ska bli plant och jämnt. En lite träplatta är vad jag använder. Sen måste man spackla fördjupningarna (om det nu finns sådana) och då går det bra med epoxyspackel av något slag.
Sen måste man lacka och eftersom jag sysslar med modellflyg sedan 40 år tillbaka så kör jag med 2-komp billack som sprutas på men har man inte tillgång till kompressor och plats att sprutmåla så föreslår jag att du lämnar bort fälgana för blästring och sedn lämnar dem till en firma som pulverlackerar dem, eller att du lämnar fälgarna till en billackerare.
Är du inte så noga med finnishen så kan du naturligtvis använda sprayfärger och då gör man som jag beskrev först ,man slipar och spacklar och när det är gjort sprutar du på sprutspackel. Sprutspackel fyller ut ojämnheter och är lättslipat och efter det slipar du med 240 papper och lägger på ett nytt lager sprutspackel. Blir ytan jämn och fin efter det så slipar du med 500 eller 600 papper och torkar av fälgarna med "klibbduk" och sedan kan du spruta på färgen och sedan eventuellt klarlacken.
Mycket jobb men ska man ha bra finnish finns inga genvägar! Enklast är då att lämna bort fälgarna till en billackerare ,men då kostar det några tusen.