Jaha, då var det kanske dags att lägga in någon bild för att visa att både jag och bilen fortfarade lever. Ytterligare en gång blev alla besvikna när jag förra året lovade massa saker men sen blev det inte så (man kanske skulle bli politiker?) skämt åsido.
Att göra färdigt underredet har varit ett mycket påfrestade jobb då det är otroligt tidskrävande att skrapa, torka och måla varenda millimeter, och att rätta till alla fel som gömmer sig eller som man inte är nöjd med sen tidigare.
Planen som jag har nu är att göra färdigt mycket små skit som kanske inte syns så mycket på kort osv, även buren ska ju svetsas i snarast, sen framme i april/maj så har jag fixat så att jag lasta bilen på släp och köra iväg och blästra allting med ytrost på sig + insida golv m.m och därefter tillbaka till verkstan där jag ska bygga en tillfällig lackbox. Väl när hela karossen är blästrad och rostskydds lackad kommer jag att försöka ge mig på att tennspackla så mycket som det går.
Jag bytte även bort mitt Megasquirt mot lite andra prylar så nu äger jag ett helt nytt VEMS sprut istället med en typ ''PNP'' härva. underbart!
Rostade underrede kommer iallafall inte jag ha problem med i framtiden hoppas jag.
Fortfarande lite kvar i bakre hjulhusen, det syns lite på bilden.
här står han å skäms.
och en liten bonusbild på vemset.