8 april 2020
Trådstartare
Tjena tjena,
Behöver köpa spacer till bilen, då jag sänkt bilen och däcket tar in på insidan fram. Men vid en mätning på mellanrummet från däck till skärmkant för att få en bra storlek på dessa, märkte jag att avståndet var ungefär samma på alla 3 däck förutom höger bak, där det var ca 4 mm mindre avstånd.
Brukar det skilja på bilar? Har provat parkera i lite lutning åt olika håll och det verkar vara 4 mm mindre hur jag än gör.
Funderar själv på en anledning, men vet inte riktigt mycket om detta, bara chansar. Det klo kar lite smått, eller gör ett ljud höger bak vid gupp och kanske till och med gupp i kurva. Har läst lite andra trådar och det verkar kunde vara liknande ljuda när en krängningshämmare/stag är dåliga. Om det är fallet, kan det också vara därför däcket är en aning längre ut?
Diskussionen om spacer är bra eller dåliga kan jag hoppa över. Är berädd att chansa så hjälp gärna med varför det är mindre mellanrum bak!
Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian