Tja,
Volvo 240 har fått ny motor. Det var en 230K, nu sitter där en 230F.
Flyttade över motorkablage och Jettronic.
Spridarna har 12 v (på båda stiften).
Gnista ok. ¨
Sitter med elshema men blir inte riktigt klok.
Som jag tolkar det ska styrenheten jorda ena stiftet när den ska spruta in?
Det gör den aldrig, får inte 12v mellan stiften till spridaren vid startförsök.
Eftersom det är en bil med originalmotor K, och nu en F så kräver ju den nya sytrenheten mer anslutningar.
bla behös tändning till en röd-svart kabel, det har jag löst med att kopla ihop det gråa kontaktstycket på bild.
Frågor:
1. Det sitter en gul-röd, en röd svart och hel röd i kontakten (motorkablaget). Vad har de för funktion? Röd-svart styr + matning till spridarna.
2. Hur kontrollerar en enkelt om styrenheten fungarar?
3. Allmänta tips från någon som kanske gjort samma sak
Tack tack
//