3216
Sök

förstabil

43 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
tjenare, är på jakt efter en första bil, man har ju så höga krav tycker jag tongue
men jag ska inte ha en skrothög, den ska vara pigg och allärt, den får gärna gå att styla snyggt också... har ni något tips på min beskrivning så skriv en rad

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
4 juli 2007
Golf GTi big_smile

Allt för den där jävla hatten!

Smålänning
7 883 Inlägg
4 juli 2007
Tänkt pris? Billig försäkring eller kvittar det? turbo eller sug?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

43 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
pris alltifrån 10 till 20 tusen, golfen är ju så liten iof särskilt snygg vet jag inte om den är heller, självklart vill jag ha en bil som e billig i försäkringen men det är morsan som ska stå för den så det blir nog ganska billigt ändå.

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juli 2007
dellight skrev:
pris alltifrån 10 till 20 tusen, golfen är ju så liten iof särskilt snygg vet jag inte om den är heller, självklart vill jag ha en bil som e billig i försäkringen men det är morsan som ska stå för den så det blir nog ganska billigt ändå.

Va e snyggt i dina ögon då? Skriv lite va du e ute efter FFS!!
Golf e fan så snygga, lätta att snnygga till, meka, billliga i drift å att äga...
Prova en, du kan få en annan uppfattning...

OEM <3

Smålänning
7 883 Inlägg
4 juli 2007
Saab OG900 turbo, 9000 turbo, volvo 240 turbo, 740 turbo, japanare, bmw, mercedes. allt annat brukar vara rätt sömnigt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

43 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
någon snygg bmw modell i den prisklassen som är pigg, ska kanske prova en golf gti

MitsuNörd
880 Inlägg
4 juli 2007
Mitsubishi Galant GTi eller en Colt GTi kanske?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
4 juli 2007
Mazda 323 eller Honda Civic. Det är piggt och lite busigt.
Mer bekvämlighet får du i Mazda 626.

En Ford Probe bör du också kunna hitta för runt 20 000, äldre modellen på 2,2 liter har turbo, den nyare finns med sexa eller fyra, båda har för och nackdelar vad gäller effekt, ekonomi och sådant... smile
Proben är en 626 i amerikansk kaross.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
4 juli 2007
Saab og900 t16 -92
160(?) häst orginal
väger inte överdrivet mkt då det är en liten bil
sänker man en sådan så har man en pigg och rolig första bil

glömde säga att det i årsm. -90-92(?) sitter en starkare växellåda än i övriga.
Senast redigerat av Puff2k (4 juli 2007)

Sök