21 september 2020
Trådstartare
hej, köpte nyligt en cadillac brougham -89. har ett problem med vad jag tror är tändningslåset eller bakstycket men vill först kolla lite med folk som är duktigare mekaniker än jag är.
bilen köptes i södra sverige o stod hos en bekant ngn vecka innan han skulle köra opp den till norrbotten. bilen kördes ngn gång en kortare sträcka o inga problem men helt plösligt fanns ingen som hellst ström i bilen, inte till ngt alltså stendöd. (skall oxå sägas att startmotorn blev bytt under garageringen i södra sverige) de lät bilen stå o provade ngn då o då o helt plösligt startade den.
bilen startades o kördes ngn enstaka gång men under resan opp till luleå skulle det tankas i övik o samma sak, bilen stendöd. efter en tid ca 10-20 min så startade den igen, bilen kördes ngn gång o jag tog över bilen, körde till stan ca 3mil . var till läkaren 15min kommer ut o bilen stendöd, öppnar huven men hittar inget fel o så bara startar den igen. kört ngn kort sträcka efter det men törs inte slå av bilen förrän jag är hemma igen. stendöd=inge ström till ngt varken tuta, lyse eller ngt annat. tänkte byta tändningslås o bakstycke men vill först kolla om ngn har ngn annan ide.
bertil i luleå