Oavsett hur du gör så är det inte tillåtet att ändra halvljusen, varesig till LED eller xenon.
Sen är det väl upp till var och en hurvida man följer det eller ej... Men ska du konvertera halvljusen så bör du göra det så noga som möjligt för att inte blända andra. T ex xenonlampor avsedda för just reflektorer(som dom ovan), ställa dom lite lägre än man ska, osv.
Xenon och LED kommer blända precis lika mycket i reflektorer(och båda lika olagliga), så där är det väl hugget som stucket vad man väljer.
Helljusen får du göra "va f-n du vill" med
![smile](img/smilies/smile.png)
Själv kör jag med 35W xenon i halvljusen, 55W xenon i helljusen och 35W xenon i dimljusen som är kopplade till helljusen. Det tycker jag och mina ögon lyser fullt tillräckligt här ute på landsbyggden. Jag har inte krockat med en älg eller rådjur än så länge iaf
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
(dock stannat för X antal sådana...)
Jag har dock projektorer för halvljusen, vilket är lite bättre att xenonkonvertera än reflektorer(fortfarande lika olagligt dock). Bländningsrisken är tämligen minimal med rättställda projektorer, medans reflektorer är mer eller mindre garanterat att dom kommer blända.
Både Xenon och LED alstrar mindre värme än halogen mot glaset, det gör att på vintern KAN strålkastarna frysa med ett stopp för att skrapa av strålkastarna som följd. Jag har behövt göra det vid ett par tillfällen.