Here we go...
- 1 april beställde jag nya sommardäck från dackonline.se (i lager).
- 15 april ringde jag och undrade vart de tog vägen (fortfarande i lager).
- 27 april ringde jag på nytt och undrade vart däcken tog vägen (fortfarande i lager). Om tre dagar får jag inte längre köra bilen pga dubbdäcken.
- 30 april ringde jag och annullerade ordern, krävde pengarna tillbaka och kompensation för denna orderhantering.
- Några dagar senare beställde jag nya via tyred.se som var riktigt servicemedvetna. Fick massor med tips och råd och de lovade snabb leverans.
- 12 maj fick jag mail om att däcken fanns att hämta hos Postnord i Helsingborg.
- 13 maj körde jag dit. Fick tre däck. Ehh...? Det fjärde hade lantbrevbäraren lagt beslag på och lagt det i Postnord i Landskrona.
- Körde till Postnord i Landskrona och fick vänta utanför en timme då de öppnade först kl 15.00.
- 14 maj körde jag till en däckfirma söderöver för att kränga på dem kl 13.00. De fick på alla men lyckades bara få luft i två utav dem. De höll på i 1,5 timme med startgas och tändare. Sen gav de upp och tipsade om en annan däckfirma.
- Jag var plötsligt försenad till ett jobbmöte och fick skippa att fylla på luft på de resterande två.
- In och ut från jobbmöte och vidare på bankärende där jag fick vänta 35 minuter i kö.
- Körde inom ny däckfirma på vägen hem som fixade de två däcken galant! Tack Däckline i Helsingborg!
- Hem och surra på däcken och se över ringtrycket på alla fyra däck.
- Klar 19.21.
Pirelli P-Zero SC 265/30R22 på 8,5” bred fälg.