Det har hänt lite småsaker med bilen, ska försöka få med dem flesta
Hörnet av "mustaschen" fattades på förarsidan. (del av stötfångaren under lyktan) En begagnad hittades på Wheels n Wings.
Nya tändstift är monterade, dem gamla var nog, .... gamla
Choken verkar man inte behövt i Californien. Den var inte inkopplad och var dessutom justerad så att den låg i läget för varm motor. Testade att mata den med ström och den fungerar!
Det svarta plastlocket kan man vrida på för att justera hur mycket den ska strypa motorn, den är numera satt i grundläget, så nu startar ju motor kall till och med
Inkopplingen av elen till choken kommer längre fram, vi väntar på en del ifrån USA
Nya tändkablar köptes in. Dessa får man själv klippa till rätt längd och klämma på ena ändan, vilket vi inte hade verktyg till, så nu väntar vi på en tång, även den ifrån USA
Dem var numrerade och var olika långa. En av dem kortaste var numrerad 1. Detta hade passat en Cheva bigblock eller en Ford bara för att ge exempel. Men en Cheva small block har fördelaren bak, med andra ord är 1ans cylinder längst bort, så det var ju lite märkligt då dem beställdes till en cheva smallblock
Bild på dem trötta gamla tändkablarna.
Bränsleslangarna i motorrummet är helt färdiga. Dessa kommer bytas ut. Dock börjar vi med att montera bränsletrycksregulator och tryck-klocka lite enkelt och tillfälligt, dessa kommer monteras snyggare framöver. Vissa värden är det bra att ha lite koll på, skulle han en dag börja gå illa så har man lite mer att gå på. Vi siktar på ca 5 psi (0,34 bar).
Här är ett exempel på hur vissa som meckar bilar inte verkar bry sig alls. Detta är alltså övergången från bensinrör till bensinslang! Fy skäms vem du nu är! Dessutom ligger det emot grenröret!
Motorrummet är målat svart, ja, alla kablar och slangar som kommit i vägen har också blivit svarta. Effektmotståndet är övermålat, och dessutom felkopplat, vilket gör att hela poängen med effektmotståndet försvinner.
Det demonterades och gjordes rent. Vi tog beslutet att det ska bytas ut framöver, såg ut som skit invändigt
Alla hjul är nu balanserade (dem hade inga balansvikter alls) och framdäcken är vända på rätt håll. (inside outside)
Som ni förstår är det massa klåpmeck överallt. Förhoppningsvis reds detta ut tills våren, men i nuläget vågar vi inte dra iväg någonstans med denna bilen
Men lite meck då och då så ska det bli bra