3243
Sök

Att få tag på en bil som blev såld på blocket?

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
Hej, är riktig sugen på en bil som jag såg på blocket för ungefär en månad sedan. Är väldigt sugen på att köpa den, men den blev ju såld till någon annan tyvärr.

Anser ni att det hade varit fel att försöka få tag på nuvarande ägare och fråga om han vill sälja den? Eller kanske borde man vänta tills hen lägger upp den till salu själv? Det enda jag har om bilen är registreringsnumret, vet inte exakt hur man ska göra för att få tag på ägaren. Vet att det var någon i Hedemora som köpte den.

UPDATE: SMS:ade honom och frågade, han hade inte tänkt sälja den i nuläget men skulle höra av sig om det blir planer för det.
Senast redigerat av dwadw (4 oktober 2021)

Diagnostekniker
2 709 Inlägg
4 oktober 2021
Det är väl inga konstigheter med att höra av sig.
Bara att göra helt enkelt. big_smile

Up the RA

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
Jesper328 skrev:

Vet du hur man kan gå till väga? Det enda jag vet är som sagt registreringsnumret och vart bilen blev såld.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
4 oktober 2021
dwadw skrev:
Jesper328 skrev:

Vet du hur man kan gå till väga? Det enda jag vet är som sagt registreringsnumret och vart bilen blev såld.

www.biluppgifter.se brukar man kunna få tag på ägaren.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 798 Inlägg
4 oktober 2021
Om bilen stått avställt några år så kan man ju misstänka att bilen inte brukas, då kanske det kan vara en idé att kontakta en ägare, men att kontakta en ägare som haft bilen en månad bara (och dessutom inte har bilen ute på annons) känns inte lika okej anser jag.

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
dwadw skrev:
Jesper328 skrev:

www.biluppgifter.se brukar man kunna få tag på ägaren.

/Benny

Tack så mycket! smile

9 117 Inlägg
4 oktober 2021
Gå in på länken nedan, skrover in regnr, sen går du på ägare och väljer att att få information via mail. Bank-ID krävs…

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/ … nnatFordon

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
Hilmer skrev:
Om bilen stått avställt några år så kan man ju misstänka att bilen inte brukas, då kanske det kan vara en idé att kontakta en ägare, men att kontakta en ägare som haft bilen en månad bara (och dessutom inte har bilen ute på annons) känns inte lika okej anser jag.

Förstår vad du menar, men ångrar så mycket att jag inte köpte bilen när jag var och kollade på den.

EDIT: Står även att han äger 11 fordon, vet inte om det spelar så mycket stor roll.
Senast redigerat av dwadw (4 oktober 2021)

1 798 Inlägg
4 oktober 2021
dwadw skrev:
Hilmer skrev:

Förstår vad du menar, men ångrar så mycket att jag inte köpte bilen när jag var och kollade på den.

EDIT: Står även att han äger 11 fordon, vet inte om det spelar så mycket stor roll.

Nu vet jag inte vad det är för bil du syftar på och hur pass unik denna är, men det bör väl finnas fler som dyker upp på annons tycker man!?
Det är många bilar man ångrat att man inte var snabbare på eller bilar man ångrar att man sålde, men sånt får man lära sig att leva med! wink

Med 11 fordon så är man kanske antingen en samlare eller så kommer bilen ut på annons inom kort för att dom vill tjäna en hacka.

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
Hilmer skrev:
dwadw skrev:
Hilmer skrev:

Nu vet jag inte vad det är för bil du syftar på och hur pass unik denna är, men det bör väl finnas fler som dyker upp på annons tycker man!?
Det är många bilar man ångrat att man inte var snabbare på eller bilar man ångrar att man sålde, men sånt får man lära sig att leva med! wink

Med 11 fordon så är man kanske antingen en samlare eller så kommer bilen ut på annons inom kort för att dom vill tjäna en hacka.

Nja rätt tveksamt om jag faktiskt hittar en likadan. Anledningen till att jag inte köpte den var just pga att det fanns lite fix på den, som jag (då) inte hade haft råd att fixa så jag köpte min farmors gamla golf mk2 istället. Men nu skulle jag kunna fixa grejerna och jag har bara gått runt och tänkt på bilen haha.

302 Inlägg
4 oktober 2021
Trådstartare
UPDATE: SMS:ade honom och frågade, han hade inte tänkt sälja den i nuläget men skulle höra av sig om det blir planer för det.

Sök