2700
Sök

Renault Trafic 2010 bromsproblem

3 Inlägg
15 november 2021
Trådstartare
Hej!

Hur bytt till nytt bromsok vänster bak och även haft bort oket höger bak. Skulle gissa att det var ganska tomt på bromsvätska i hela systemet, det var iallafall helt tomt i behållaren.
Jag har luftat vid alla 4 hjulen, och vad jag kan se så kommer det bromsvätska fint utan någon luft. Dock känns det som att det kommer ganska långsamt (lite) när jag trycker på bromsen. Kan inte se några läckage vid hjulen eller på andra ställen.

När motorn är avstängd har jag bra motstånd i bromspedalen med en gång. Dock, halvvägs ner mot golvet släpper trycket typ helt och pedalen går i golvet. Så här är det varje gång jag trycker på bromsen.

När jag startar motorn försvinner motståndet i bromspedalen helt. Efter att jag småpumpat lite kommer motståndet tillbaka, dock inte så mycket som det "brukar" vara. Även med motorn i gång tappar pedalen ibland motståndet när pedalen är ungefär halvvägs ner mot golvet.

Om det fortfarande "bara" var luft kvar i systemet, borde jag inte få samma dåliga motstånd i bromspedalen hela vägen ner till golvet? Kan det vara en dålig packning i huvudbromscylindern som släpper trycket när kolven där kommit halvvägs och trycket blir för stort?

Någon som har några idéer om vad det kan vara eller vad jag kan göra? Är inte så van vid att skruva med bilar så jag skulle bli jätteglad om jag kunde få lite hjälp.
Senast redigerat av pappabisana (16 november 2021)

Sök