2590
Sök

Får inte bort bak stötfångar faan!

23 Inlägg
2 januari 2022
Trådstartare
Hej det är en grej som är rätt akut jag måste få bort kofångaren bak, men jag har hållt på i flera timmar utan framgång ser typ en balk med 2 muttrar men finns inget utrymme för händer eller verktyg nåt måste bort först, hjälp, lägger ut lite bilder på mitt fotoalbum och skulle va sjukt tacksamt om ni skulle hjälpa mig.
För det första hur gör man ? vad börjar man med ?
har tagit bort fram det var skit enkelt!
Mvh

23 Inlägg
3 januari 2022
Trådstartare
URsäkta säger inte ens vad det är för bil en 740 1990!

23 Inlägg
3 januari 2022
Trådstartare
kombi,

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
3 januari 2022
du ska inte släppa den som du visar på bilderna du släpper bultarna som sitter i bilen inte i hållaren..   så först släpper du sidorna sen när du tittar uppifrån så ser du en liten 10ans mutter sitter en bit in på rambalken sen sitter det 2st bultar per sida in i rambalken.. väldigt enkelt och tar bara några min att riva normalt sätt..

det borde vara 2st 14mm på varje sida.. dra inte av dom är mitt tips smile  så smörj en dag före smile
när jag mekade med dessa bilar var dom mesta inte speciellt gamla.. så då gick allt smidigt
Senast redigerat av Growe (3 januari 2022)

Kör fort så hinner inget hända...

23 Inlägg
3 januari 2022
Trådstartare
ursäkta att jag är lite efter dedär med 2st bultar på ram balken förstår jag men resten inte, kan du ladda upp någon bild från google om dedär och ringa in, det hade jag vart grymt tacksam!

23 Inlägg
3 januari 2022
Trådstartare
vilken bild ska jag ta bort en skruv på ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
3 januari 2022
tjennatjenna321 skrev:
ursäkta att jag är lite efter dedär med 2st bultar på ram balken förstår jag men resten inte, kan du ladda upp någon bild från google om dedär och ringa in, det hade jag vart grymt tacksam!

kunde inte hitta.. men på ovansidan av balken i bagageutrymmet sitter det en mutter kanske 15-20cm in   det var 10år sen jag mekade bak fångare så exakt på mm har jag inte förrskt på minnet..  du missar den inte om du kollar på ovansidan av rambalken som går från främrekofongaren till bakersta.. https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-d571edc4d901cb9c050d35d067f99fcf.jpg

där ser man dom 3 punkterna den sitter med..  den lilla är den jag menar är en 10ans mutter som sitter i från bagage på bilen

Kör fort så hinner inget hända...

Sök