2645
Sök

Passat läcker kylarvätska!

1 Inlägg
20 mars 2022
Trådstartare
Jag har en VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T från -03 som har börjat läcka ganska mycket kylarvätska. Vattenpumpen byttes i höstas så känns konstigt om det skulle vara den igen.
Vad skulle det kosta att göra ett kompressionsprov på verkstad? Och vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 mars 2022
canderss skrev:
Jag har en VW PASSAT Variant (3B6) 1.8 T från -03 som har börjat läcka ganska mycket kylarvätska. Vattenpumpen byttes i höstas så känns konstigt om det skulle vara den igen.
Vad skulle det kosta att göra ett kompressionsprov på verkstad? Och vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

Öppna motorhuven och titta efter läckor och lägg dig ner och titta under bilen efter läckor. Det borde bli en pöl under bilen om det läcker så mycket som du säger. Du får ringa till en verkstad och fråga vad ett kompressionsprov kostar att utföra men vad det är för fel på din bil är omöjligt att säga i en internettråd om du bara säger att det läcker mycket kylarvätska.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (20 mars 2022)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Reservdelsnisse
194 Inlägg
21 mars 2022
Inte ovanligt att plaststosen i bakkant på motorn, den som givarna sitter i, att den spricker och läcker. Kylaren kan också läcka.

Sök