2592
Sök

Hänggas eller strulande förgasare? - Reiju mrx -04

23 Inlägg
26 mars 2022
Trådstartare
Hej skriver detta lite snabbt då jag gjorde rent föggen lite sen när jag sätter ihop så känns det som den går i föggen lätt och bra inge svårt,men sedan när jag vill gasa går det inte förgasaren har full gas hela tiden har klämt lite och kollat men det vill inte funka,kan ni ge mig lite tips mvh    Reiju mrx 2004

Redigerade rubriken en aning.
Vänligen tänk på den lite mer nästa gång.

Mvh mod

732 Inlägg
26 mars 2022
tjennatjenna321 skrev:
Hej skriver detta lite snabbt då jag gjorde rent föggen lite sen när jag sätter ihop så känns det som den går i föggen lätt och bra inge svårt,men sedan när jag vill gasa går det inte förgasaren har full gas hela tiden har klämt lite och kollat men det vill inte funka,kan ni ge mig lite tips mvh    Reiju mrx 2004

Bilforum, inte mopedforum.

Live long, and prosper.

Forummoderator
26 349 Inlägg
26 mars 2022
MrHyde skrev:
tjennatjenna321 skrev:

Bilforum, inte mopedforum.

Sen en tid tillbaka tillåts diskussioner rörande exempelvis A-traktorer, och då är ju inte steget långt till också mopeder.
Så sköts det snyggt och prydligt och nivån hålls hög så är Ts fråga legitim.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 204 Inlägg
27 mars 2022
tjennatjenna321 skrev:

Redigerade rubriken en aning.
Vänligen tänk på den lite mer nästa gång.

Mvh mod

Är det Trottel som lyfts av gasviren, eller är det en spjällskiva som vrids och trotteln påverkas av vakuum?

Antar att du ser/känner att trottel/spjällskiva rör sig helt tillbaka när du släpper gasen?
Så inget hindrar den, som tex kabel eller något med viren.

Det är inte tjuvluft?
Spricka i insugsgummit?

6 123 Inlägg
27 mars 2022
"Föggen"?! Är det något lokalt namn på förgasare?! Antingen går gasviren trögt i höljet (oljas in) eller så går förgasarkolven trögt i förgasarhuset (rengöres och oljas in) eller att trottelhantaget går trögt trögt (tas isär och kollas ).
Senast redigerat av jaka54 (27 mars 2022)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
27 mars 2022
jaka54 skrev:
"Föggen"?! Är det något lokalt namn på förgasare?! Antingen går gasviren trögt i höljet (oljas in) eller så går förgasarkolven trögt i förgasarhuset (rengöres och oljas in) eller att trottelhantaget går trögt trögt (tas isär och kollas ).

Näe, "Föggen" är nog nåt som den yngre generationen använder i stället för förgasare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 mars 2022
Vettemannen skrev:
jaka54 skrev:

Näe, "Föggen" är nog nåt som den yngre generationen använder i stället för förgasare.

/Benny

”Fugg” är ju vedertaget Benny! &#128517;

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök