Jahaja.
Nu har det varit lugnt ett tag. Jag brukar ju göra ett ryck på vintern men den här och förra vintern blev det inget gjort. I alla fall inte på Duetten.
Reservhjulsbaljan har jag dock fått dit! Svepet jag gjorde blev inte rätt märkte jag. Närmast luckan ska det vara kvadratiskt, kantigt, och inte rundat. Det passar inte riktigt mot luckans hål som är... kvadratiskt. (Jag har sett bilder på hur en hel balja ska se ut nu såhär i efterhand)
Lägg även märke till vad dåligt färgen har fastnat. Jag hade slut på min Tukkurilla Temadur 2k färg så jag tog Biltemas 2k grund. Den verkade inte beta fast nåt bra alls. Jo, jag har tvättat med thinner innan målning så inte vet jag vad felet är?
Så vad gör man? Tja, jag skar upp kanterna och infogade en tårtbit. Masserade plåten och svetsade ihop så det blev helt. Inte värdens snyggaste men, men... Förresten, när det nån gång blir en ny ägare så måste ju den också få möjlighet att klaga på tidigare klåpare.
Baljan kom dit i alla fall!
Passade också på att fixa till lite med kabeln som ska till dragkroken så att den kan komma ut på något lämpligt sätt.
Nå, nu börjar våren titta fram så det är väl dax för en premiärtur snart!
Over & out.