Jag har lite elfel med bilen, bland annat att det inte kommer någon spolarvätska och att tutan inte fungerar.
Jag lämnade in bilen på verkstad för felsökning och de sa att CEM ej skickar signal till spolningen och signalhornet.
De kollade relän, säkringar, spolarpumpen och kablage till pumpen men hittade inga fel där.
Jag har själv testat alla säkringar, relän, spaken till spolningen och allt fungerar som det ska.
Jag lossade CEM från bilen för att kolla efter oxidering och testa reläna, och såg då att 3 utav pinnarna till kontakten i cem verkar ha brutits av.
Jag mejlade ett företag som jobbar med att reparera styrenheter osv, och jag fick svaret att pin A:16 går till relä vindrutespolarmotor och pin A:19 går till relä signalhorn, och att han är 99% säker på att det är de brutna pinnarna som ligger bakom problemen.
Min fråga är då om det går att reparera pinnarna på något sätt eller behöver jag leta reda på en begagnad CEM och skicka in den för kloning?