Förvisso sant att det kommer bli dyrare, men än så länge finns det objekt och överblivna delar som ligger och skräpar. Hänger mycket på vilket kontaktnät man har dock.
Exakt vad är det som rasat i TS bakaxel? Kanske är värt att göra iordning den om ingen frisk begagnad går att finna?
Vad jag har sett så är det någon kugg som är helt tandlös.
Förvisso sant att det kommer bli dyrare, men än så länge finns det objekt och överblivna delar som ligger och skräpar. Hänger mycket på vilket kontaktnät man har dock.
Exakt vad är det som rasat i TS bakaxel? Kanske är värt att göra iordning den om ingen frisk begagnad går att finna?
Vad jag har sett så är det någon kugg som är helt tandlös.
Annars vad blir skillnaden om man sätter dit en bakaxel med 3.73 istället för 3.54 original? Finns en för 1000kr men tror det var lite rostig också.
Jadu saknas det kuggar är det nog bara att kassera. Inte lönt att bara byta själva differentialen heller för det är ett jävla pilljobb om det ska fungera en längre stund.
Skillnaden med 3:73 är att bilen kommer varva liiite högre vid en viss hastighet jämfört med 3:54. Vet inte hur mycket högre exakt men tror knappt du märker skillnaden.
Att den är rostig tror jag knappast har nån större betydelse, har aldrig varit med om att en axel går av pga rost Eller menar du typ bärarmar och bromsköldarna? Dom kan du ju plocka från din gamla axel, eller köpa nytt.