D5252T är en Audi 5-cyl TDI med VP37-pump. Volvo köpte in den motorn av Audi för att ha en 5-cyl diesel till 850.
Evrymod är bara ett motstånd som lurar pumpens givare, precis samma som en trimbox.
Dom flesta trimboxar till Commonrail modifierar bränsletrycksignalen så har du bara tillräckliga elkunskaper så kan du bygga din egna trimbox till en commonrail.
Förståelse över hur givaren fungerar, vilka signaler motorstyrningen förväntar sig från givaren samt hur man manipulerar signalen i syfte att öka effekten.
Kan tillägga att trimma med motstånd liknande "evrymod" går att göra på VW PumpeDüse och går säkert även att göra på Commonrail. Gjort detta på 3st PumpeDüse och alla har fått märkbart mer kraft. Kopplade ett 300ohm motstånd parallelt med bränsletemperaturgivaren, då tror ecu att bränslet är ca 100°C.
Detta ökar effekten eftersom ecu ökar på bränslemängden vid högre bränsletemperatur.